Wednesday, December 10, 2008

raya korban aku

:soldier_03:

spt yg khalayak umum tahu...raya terkorban lepas...aku balik kg aku..
heheh....berkonvoi aku gan abg kat tepen....
kui 9 mlm ambik abg aku kat Parit Buntaq....pastu dekat2 kui 10 gak le
sampai tepen...sempat singgah kat Trong beli lemang 3 batang..hehe


:soldier_34:
apa yg menarik dan tertarik kau mmg debom ttg raya korban taun ni?...
ntah..rasanya..as long as raya gan family sndiri....semuanya jadik menarik..hehe
wpun hanya 5 anak mak yg balik...tp kemeriahannya berganda dr jumlah tersebut..


:soldier_23:

pagi2....abg aku yg aku panggil kakak (mesti korang kompius giler kenapa perkara ini terjadi)
sibuk masak..biasa le dia...klu dia ada...semua org termasuk mak suka x hingat..
sbb xyah susah2 nk masak...dia je conker dapur sorang2..aku lagi suka sbb boleh berpoya2...
haha....



nampak x?...tu le tangan dan betis abg yg aku panggil kakak tu..
tgh sibuk kupas nangka...sibuk nk wat gulai nangka d kala hari raya korban..



ni lak tangan anak sedara aku yg d kerah oleh aku utk memarut kepala kelapa
memandangkan aku masih setia sbg mandor...aku hanya meng'usha line clear


:soldier_13:

taun ni..abg chik wat korban...tp kat masjid la...semua korban kali ni..terdiri dr kerbau2..
bkn lembu spt biasa...aku cuak jugak....aku x penah mkn daging kerbau balaq adakah aku akan mengalami masalah kesihatan jika aku memakannya?...perhh..persoalan ini menghantui aku sehingga aku mengalami keciritan yg agak kronik subuh2 raya kedua tuh...hahaha...



:soldier_54:

berikut adalah gambar2 sekitar acara korban...tp bkn d masjid...sebaliknya d rumah....
peringatan utk korang dr aku....gambar2 berikut ni ada unsur2 SG18 sila pejam sebelah mata jika anda tidak mempunyai keyakinan dan keberanian yg cukup kental




ni kepala kerbau yg telah berjaya d culik oleh abg aku dr masjid..
agaknya takde sapa yg nak...dia je yg beriya2 poyos nk bwk balik..hehehe...
tgok...terjelir lidah dia...mmmm....no komen...abg aku jugak yg beriya2 dgn
semangat kesukanan mencari parang..konon2 nk lapah kepala ni....



tgok...yg gendang gendut tu...abg aku....yg sibuk melapah adalah incik hubby aku...
abg aku setia dr awal sampai penyudah memegang tanduk kerbau ajo..nan ado!!!




fokus skit.....gigih incik hubby aku...dia tarah sampai abis....





OH HATI --> sup tulang kobau....perhhh....sodap gak ekkk
Aku Tak Suka Menipu..Semua Aku Tulis Kisah Benar Saja

8 comments:

pjan said...

gikoss!! buat apa selalu kepala kobau ni? tak penah aku makan daging kobau..apatah lagi kepala kobau....biasa lembu, wajib abah aku bawak balik kaki dia...sebab aku ske sup kaki lembu mak aku buat...sedap...tp tahun ni...sob sob sob....tak merasa...dah bertahun raya haji di perantauan aje...

intan said...

pjan-->lapah daging dia tu...byk oo kat erea tengkuk gan pp....aku pun 1st time mkn daging kobau...rasanya?..ntah x reti nk komen...sbb aku mkn 2 3 suap jerk...heheh....sabo le ye...jauh nak wat mcm mana kan...sob3

benludin said...

kerbau tu jelir kat sapa??

Hanisda said...

daging koba lagi sedap dari lembu

INTAN said...

benludin--> kat org yg tanya soklan tu kot?..ngeh2..

ainal--> yeke?..tapi bau dia xleh tahan le...

ennieva fauzi said...

tanduk dia buleh buat hiasan wooo..dulu2 kan ada dokumentari buat burung kakak tua dari tanduk ke gading gajah ke..tak sure sebab kecik lagi...best...sampai mak aku panggil makan nasi pun aku tak layan hahahaha

Yin Hasni said...

Pernah rs sekali je rendang kerbau...itu pun masa balik tanjung malim...

intan said...

ben--> tp kerbau korban ni x berani gak lak wat main...semua tulang temulang udah d tanam

yin--> camne rasa dia? mabeles?