Tuesday, December 16, 2008

pembangunan?



:cameraman:

gambar bangunan ini bkn kali pertama aku rakam ye...
rasa2nya kali ke 3....
kenapa ia begitu special hingga aku rakam berkali2?...
ada 2 aje sebab terulung....
satu....sbb bangunan ini menyerupai KLCC....(konon2 bangga la
ada bangunan menyerupai KLCC d penang) wpun ia sebenarnya
sebuah kondom kondo mewah....n sbb kedua....kondo ini d bina
betoi2 d kawasan perkampungan melayu yg skrg tinggal segelumit je
d pulau yg indah permai ini....(isu sensetip kah?)


:ejek:

kenapa aku kata kondo ini masuk dlm clasifikasi MEWAH...
sbb melalui gosip yg aku dengar swaktu sesi mengeteh
dgn kwn2....harga kondo ini mencecah hampir2 RM 1 juta gitew....
angka yg aku boleh dpt klu tiba2 rancangan MORE JUTARIA (betoi ke nama
rancangan ni?..aku ingat2 lupa sbb dh lama...) d perkenalkan kembali
dan aku jd pemenang ( xmungkin ada balik rancangan ni sbb penaja
terkejut dan mengalami tekanan emosi sbb tiba2 ada pemenang ari tuh kot...koh3)



:lelari:

setiap kali aku lalu kawasan ini (yg berhampiran saja dgn laluan masuk/kuwar jambatan PP)
mata aku mesti terarah kesini (dh mcm d ajar2 gitew)
..sambil2 aku jeling kawasan perkampungan
melayu yg bilangannya boleh dikira dgn jari tangan (xperlu jari kaki sbb x banyak mana dh pun)
kawasan ni (batu uban) ada sejarah yg tersendiri (terutamanya bg masyarakat
melayu Penang)....ada surau tertua d sini...(dulu aku slalu terawih d sitew..BEN, CT hampa ingat x?)



:lupa:

aku x nak ulas panjang lebar sbb isu ni mungkin akan menyentuh
sensetiviti sstgh pihak....tp wpun aku bkn rakyat beras jati Penang....
aku slalu berdoa agar ketuanan melayu terus terpelihara d kawasan itew....






OH HATI --> mana mungkin org melayu biasa2 mampu beli unit d sitew kecuali
menang kuiz yg hadiahnya RM1 juta ...
Aku Tak Suka Menipu..Semua Aku Tulis Kisah Benar Saja

2 comments:

pusat said...

pusat memang teringin benar nak duduk di kondo... selain 'line clear' hohoho... duduk di kondo selesa... bersih...

bab perkampungan melayu tu pula... pusat tak mahu komen... sebab pusat bukannya orang yang layak komen ...

menakjubkan juga ya... design kondo tu.... lebih kurang je...

INTAN said...

pusat--> hohohoh..akak pun xmo komen kenapa ko kata ko xlayak komen psl bab perkampungan melayu tu...hehehe..tp design dia mmg sophisticated gitew.....