Thursday, December 18, 2008

nasik goreng udang

:minimo_26:

tiba2 smlm incik hubby ajak mkn kat AYU MEE UDANG....
tuk pengetahuan korang....erea umah aku ni...
mmg kawasan mee udang...ada lebih 10 kedai aku rasa...
kena le pandai2 pilih....tp...kami suka g AYU...
sbb selain dr sedap..kedai dia bersih...
kena sahut cabaran mcm dlm iklan radio tuh..
pilih kedai yg bersih....pekerja dia berpakaian bersih....
pastu...poket kita pun 'bersih' jugak la...


:minimo_32:






:minimo_34:
nampak x?...nampak mcm nasik goreng biasa asalnya kan?
tp..bila d selak2.....tergolek udang dlm nasik tuh....
sblm ni....dwang letak 4 ekor udang...
tp...sejak harga minyak turun ni......bilangan udang dh jadik 2 ekor....
apa????....2 ekor?....giler kedemut dema ni...
dtg mkn tiap2 bulan pun mau berkira2...
dh le anak aku kaki udang....semua pulun kat dia jerk...
maka...aku n incik hubby mkn kulit jerk....






OH HATI--> sepingan RM12....gikoss!!!
Aku Tak Suka Menipu..Semua Aku Tulis Kisah Benar Saja

10 comments:

pusat said...

wah wah wah... 2 ekor je? nak cepat g mekah kot...

INTAN said...

pusat--> g mekah dh akak rasa tokei dia tuh...asyik pakai serban je....akak teka le..

Tie said...

Hi hi..Len kali beli udang dan buat sendiri...

Kak tie lebih suka masak sendiri sebab yang di jual tu memang ciput je...

pjan said...

sedapnyer udang! kitorang pun gilaudang jugek...

rynas said...

terliur aku Tan..aku mmg tak penah rasa lg mee udang dan semua yg ada udang kat Penang nun..org kata sedap tak tau bila nak pi..kg bukan jauh mana sgt pun

Mr PenyuBiru said...

mak aii!! sepinggan 12 hinggit!! biar betik!

INTAN said...

kak tie--> sy tangan bangku kak...tp klu nasik goreng..kendian buh udang mcm tu...boleh le..klu nk suh buat mee udang ke...sy ngak erti...ngeh2...

pjan--> anak aku suka...aku so so aje..sbb tu x kisah kasi kat dia semua

ct--> mmg...penang kira champion le mee udang semua ni..klu mai sini bgtau lew aku..

incik penyu--> mmg betik...tidak ada buah lain d sini melainkan betik...

~wAniE~ said...

event hrg minyak dh turun nape hrg brg x turun gak..pnh mkn nasi goreng kt gerai tepi jln kt UUM, nasi die makin lame, makin sikit..huhu

@LiYaNNuaR said...

wah... dua eko je ke... ish ish ishhh...

tp cam sedap je... aduiii... lapo la pulakkk

INTAN said...

wanie--> sokong....agak pelik dan hairan d sitew

liya--> mmg sedap asalnya..tp bila time nk bayo jd x sedap lew...ngeh2