Friday, December 5, 2008

musim sentap sedunia

:puteh_22:

ramai org asyik TERSENTAP je skrg ek...musim agaknya...
aku ingat klu hujan...hanya ada musim mengawan...
rupanya MENYENTAP, TERSENTAP dan D SENTAP
pun masuk dlm agenda....



:puteh_16:

pd org2 yg TERSENTAP.....kalau ada masa...
sila kaji...apa punca SENTAPAN ini berlaku...
serius....aku letih nk melayan org yg
tahap SENTAPAN dia kuasa kuda ni....
ada org yg sentiasa rasa dia d anak tiri kan...
sentiasa rasa dia terpinggir...
sentiasa rasa dia d buang....sentiasa rasa dia sepi....
kenapa ni?...kurang kasih sayang ke....?



:puteh_10:

aku pun spesis suka menyentap jugak...
sentap gan incik hubby.....sentap gan bos....
tu aku rasa lumrah.....tp...bila aku sentap gan incik hubby...
aku fikir balik.....sapa salah....sapa yg mulakan...
biasanya AKU....aku yg gedik....sbb tu wpun pd asalnya aku TERSENTAP...
aku kemudiannya pujuk diri sendiri...
kaji kesilapan yg aku buat......biasanya mmg aku yg buat....
aku xkan ambik masa yg lama utk pulih dr sentapan....



:puteh_11:

tp...klu TERSENTAP dgn kwn2 ni.....amat amat LUMRAH pd aku....
banyak...klu nk aku senaraikan...
dah berkajang2....tp perlu ke semua ni?...
aku slalu kata...org x paham aku....x berada d situasi aku...
tp.....sampai bila asyik org aje yg nk faham aku kan?....
aku pun perlu faham org jugak....itu lah namanya PERHUBUNGAN...



:puteh_30:

kena tikam dgn kawan?..kwn mkn kwn?...perh....
aku ada senarai yg pjg kejadian2 ini...sepanjang 31 thn idup aku...
sbb KAWAN jugak...moto aku dulu kena curah asid...
org bubuh pasir dlm enjin moto aku...
sbb kawan jugak keta aku kena calar......
sebab kwn jugak org pitnah aku 'hilang dara'
sbb kwn jugak aku kena maki hamun gan bini org....walhal..kwn aku yg duk main cinta
gan laki dia..bkn aku....
perhhh....aku rasa mcm2 perkara hanya sbb kawan2 ni....
kawan2 ketawa kan aku....ketawakan minat aku...
semua ada....tp menda tu x buat aku mati la....
aku dh ckup KENTAL sejak kejadian2 d atas...
sampai aku penah NEKAD.....
TIADA LAGI KAWAN BAIK DLM IDUP AKU
TAKKAN WUJUD LAGIK ISTILAH KAWAN BAIK....
tp akhirnya aku tersedar.....aku x bleh idup tanpa kawan2....



:puteh_23:

sebab apa aku merepek panjang lebar ttg isu ni?...
sbb aku letih jaga ati dan perasaan org....
dan org yg aku asyik jaga ati dan perasaan aku tu...
ada pedulik ttg aku?.....NAN ADO!!!







OH HATI --> :puteh_14:
Aku Tak Suka Menipu..Semua Aku Tulis Kisah Benar Saja

5 comments:

rynas said...

Intan biasalah tuh lumrah hidup manusia..selagi manusia ni ada perasaan, akal dan napsu tersentap, menyentap dan disentap tidak dapat lari drp hidup manusia....sabor ejerlah yerr..ttp aku rasa bila kita ni sudah berlaki dan beranak..perasaan untuk memendam rasa akibat drp tersentap ni sangatlah kurang (kalau aku ler)bukan apa bila tengok muka anak-anak balik umah hilang semunya..masalah2 yg kat atas bahu dan kepala terus jer lenyap..kalau ada masalah sikit2 tuh ..abaikan ajerlah. Kengkawan pulak untuk berhibur, meluahkan masalah jerrkk..ttp bukan semua masalah boleh dikongsi. Adeehhh terpanjang plakkk..hehheheh

intan said...

aku setujuk....sbb tu aku kata...aku letih gan org2 yg kadar sentapan dia tinggi ni....org ni nk tagih perhatian ke apa?

kwn penting bg aku...sbb bkn semua menda aku leh share gan suami..gan anak2 lagi le kan...tp klu ada kwn yg asyik rasa tersentap....aku rasa perhubungan persahabatan tu xde value lagik

Rozita a.k.a Jelitaayu ~ Lakarannya di sini said...

INTAN..tahap kesentapan kak ita..rendah aje..
jarang sekali berlaku..buat masa ni ler

ennieva fauzi said...

tapi Tan, aku tetap kawanmu ye...

INTAN said...

kak ita --> agaknya org yg dh beranak pinak mcm kita ni kadar sentapan mmg kurang ek?..tp ada gak kwn yg x kwin lagi....idak lak asyik nk menyentap x tentu hala.....


ben--> ye...kwn dulu, kini n selamanya..muahhh!!!