Friday, December 26, 2008

netball

fakta2 sepanjang Sukan Antara JAbatan (NEtball)


1) ada 8 zon yg mewakili Jabatan2 yg ada

2) aku berada dlm zon 5

3) pertandingan berlangsung sepanjang hari...dari pagi sampai ptg (liga)

4) Zon aku adalah zon under dog yg mmg tidak langsung d geruni

5) Kami tidak pernah traning sebelum ini

6) aku tak kenal pun ahli dlm team aku..kecuali 3 org yg lain (sbb dwang dr jabatan aku)

7) aku main d posisi WD (dulu masa muda2 main C...skrg semput semendang)

8) Game pertama lwn dgn Zon 2 (bekas zon aku dulu sblm aku kena tfere)

9) kami menang secara tidak d sangka 7-6 (zon 2 adalah Naib johan SUKJAB taun lepas)

10) Game berlangsung pd pukul 10.30am d kala cuaca panas menusuk kalbu....aku tak bekfes dan tidak jugak warming up (sbb malas)

11) Hasilnya...aku muntah tepi padang....pandangan jadi kelam....tubuh jadi dingin..seakan2 peluh jantan dan kurang jantan mula menetes....kaki tidak dpt memijak tanah dgn normal dan berjalan dgn tidak begitu tertib lagik

12) dpt bye pd pusingan kedua sbb zon 8 tak hantar wakil (takut le tuh)

13) masuk Semi final dan lawan zon 4 (geng Farmasi)

14) sesuatu yg luar biasa telah berlaku sbb kami menang lagik dgn team yg majoriti pemainnya adalah pemain VARSITI

15) masuk final dgn tiada harapan yg tinggi sbb lwn dgn Johan 3 tahun berturut2...Zon 3...main sebaik mungkin dan tidak terlalu mengharap sesuatu yg indah akan berlaku...

16) Percaya atau tidak...kami menang dgn kelebihan 2 point (9-7)

17) Masa penyampaian hamper....Zon 3 yg jd naib jahon....seakan2 tidak dpt menerima hakikat dan 2 3 org je yg tampil utk ambik hamper....sorang pemain dwang kelihatan menangis d tepi padang....(akak keliru)

18) x byk gambo dpt d rakam sbb penat bermain..gambo team akan aku tempek kendian





OH HATI--> naper nk sedih bila kalah kan?...adat le bsukan kan?......perlu ke menangis dan boikot penyampaian adiah?....

Januari ni...kena get ready tuk pingpong lak....
Aku Tak Suka Menipu..Semua Aku Tulis Kisah Benar Saja

4 comments:

@LiYaNNuaR ツ said...

cayokkk... cayokkk... tahniah le yek... ekekekek... bole le wat tonemen kat sinih... takpun kat sana... aku pun layan gak game nih... hohoho... salu main tang WA... kalo C tak larat... tuko ganti... ngeh ngeh ngeh... WD pun bole gak main kalo dah sesak2... hua hua hua... mmg layan game nih... nikmat gitu... cuma... sejak2 mjadi pternak lemak yg bjaya... seakan pupus nikmat itewwww... huwaaaaaaaaaaa... x best... x bestttt...

INTAN said...

liya--> org yg main C..mesti bleh main d semua posisi kecuali shooter n defend....samo le kito...aku bleh d arah bermain d mana2 saja...tp mungkin tidak C atas faktor aingin yg x ckup...hahahha....


main sbb minat ada...cuma minat nk training je nan ado

Anonymous said...

menang dak?!

INTAN said...

hani...menang...ahaks!!!