Friday, January 9, 2009

xbleh lawan punya lah...



:drive:

baru2 ni sewaktu sesi cuti2 malaysia aku...
aku ada singgah kampung...sbb hantar mak balik masa otw nak balik penang...
aku rasa...utk insan2 yg jarang dpt balik kg mcm aku...
mkn masakan mak adalah nikmat tuhan yg tiada tandingan...
tiada ter hot peri2 peri gitew....



:buatkek:

mak msk simple aje....ikan pekasam mak buat sendiri tau...
stok ikan pekasam mak...slalu ada kat rumah...
dah jatuh hukum WAJIB gitew...incik hubby klu balik kg...
soklan pertama kat mak mesti "pekasam ada mak"
tanya khabar mak metua jatuh soklan no 2 gitew....kelasss menantu mak aku...
pastu...cencaluk aku beli kat Melaka...walllahhh gitew....
pastu ulam2 mak petik kat belakang rumah aje...amat simple kan...
semudah A B C gitew....xyah susah2 perah otak mcm aku ni hah...
dh le masak 3 bulan sekali..jenuh pikir nk masak ape esok ari..ahaks...






OH HATI--> sumpah..masakan mak mmg meletopsss
Aku Tak Suka Menipu..Semua Aku Tulis Kisah Benar Saja

8 comments:

@LiYaNNuaR said...

mmg... sgt stuju... kalau idak... takan aku jd cemnihhh... sbb dok satu omah dgn mak lah aku jd cemnih... dulu2 maintain beb... ngeh ngeh ngeh... namun... aku x penah nak salahkan mak aku... tekak aku la yg bsalahhhhhhhh... menchikkk tawwww... huhuhu...

Aidaroha@Haida said...

ye benar bagai dikata.. masakan mak tiada tandingannya.. tak dpt menyamainya..

tapi sy suka kalo sy masak, abah kata sama rasanya cam mak masak.. haha (abah kata lerr.. 2-3 kali juga dia kata) harus dibanggakan gitu..ekekke

rynas said...

ya allah sedapnya pekasam tambah2 buatan sendiri. bila goreng baunya semerbak satu kg.
aku dah lama tak makan pekasam sebab mak aku dah tak buat. skangkan susah nak cari ikan sepat, ikan puyu. Jika tidak inilah makanan pembuka selera..cukup dgn pekasam, sambal belacan dan nasi panas-panas...perrgghh...walla..

INTAN said...

liya--> tekak dan perut ko yg salah...haha..xpe la...tp aku tetap dengki sbb ko dpt mkn masakan mak ko ari2

aida-->wahhh...mesti ko byk belajo cara memasak dr mak ko sampai abah ko kata mcm tu......bagus la...

ct--> mak aku x guna ikan sepat gan puyu...sbb aku x mkn...dia biasa guna ikan lampam....beras goreng tu sentiasa ada sbg stok....biasanya klu balik..mesti ada pekasam..wpun sekor 2..jadik le...

Aidaroha@Haida said...

intan.. sebenarnya sy tk pernah belajar dr mak saya, sbb sy dulu dari kecik sampai lerr besar duduk ngan tuk.. heheh kebetulan gaknya tu..

INTAN said...

aida--> OOO......mungkin sbb mana tumpahnya kuah klu bkn d nasik nya...kan...

benludin said...

kalau aku balik kg..soklan pertama nak makan:
"mak...petai jeruk ada?"

INTAN said...

benludin--> ha'ah..hok tu pun ngancam gak tuh..perhh