Wednesday, January 7, 2009

laksa pokok gajus...

:48:

kenapa blog aku byk sgt cerita ttg LAKSA?...
jawapannya sbb ini adalah BLOG aku ok...hahha
dan AKU amat suka LAKSA ok.....sila redha dgn situasi itew...


:1:

2 ari lepas.....tiba2 aku berkeinginan besar...
wah wah wah...belum 'boncit' udah ngidam mcm2...
mula2 tgh ari tuh..rasa nk mkn rebung...udah kak mery usung aku
g mkn kat Anggerik Biru tepi laut..ada rebung kat sitew katanya...
tp xde....xpe..byk pilihan lain..sampai ceret beret aku pilih menu lain...
kiranya tidak rasa terkilan walau segelumit pun x mkn rebung...


:44:

tp lepas tu..rasa nk mkn laksa...(ari2 pun rasa nk mkn laksa...gilak)
jenuh perah otak...kedai tu x umpp...kedai ni x kick....
akhirnya aku tingat laksa pokok gajus...nunnnn kat Balik Pulau...
perhh....ala2 round island le aku gara2 semangkuk laksa...
x pedulik..janji masuk dlm perut ok...


:6:

tuk pengetahuaan korang....laksa pokok gajus amat pemes OK..
penah masuk rancangan JLN2 cari pasal makan tau...
asalnya kedai biasa2 je..mcm org jual laksa yg lain tuh...
tp skrg udah berkembang bagai johan..amat2 maju OK
hanya dgn menjual laksa.....aku kagum...laksanya sedap pd aku (ada ke istilah laksa yg x sedap pd aku?...xde rasanya)..kuah pekat....pastu...org mmg ramai wehhh....
kete bersusun2...kkdg aku tgok..byk keta plat luar penang...wahhh
amat2 kagum....


:16:

berjaya gak aku mkn laksa....wpun terpaksa melalui jln berbengkang bengkok...
jln berbukit bukau lagik..amat2 mencabar ok..mcm masuk rali DOHA gitew...
tp hasilnya berbaloi ok....




keterangan bergambar..(ikut no ye)

1) ambik oder kena save service tau...mcm KFC gitew....

2) akak ni tgh taruh kuah..x perasan dia kena candid

3) "nak mangkuk kecik ke beso"...lebih kurang gitew le

4) incik hubby taruh kicap+cabai...perh....

5) jln ke kedai..amat2 mendamaikan OK..

6) C..keta dh bersusun2....

7) tu le pokok gajus....mcm mana kedai ni dpt nama....dulu kedai kecik je bwk pokok gajus tuh...






OH HATI--> adakah laksa ini menyebabkan aku n anak aku ceret beret?....selasa ari tuh...aku xleh bangun pagi sbb ngantuk akibat asyik ke jamban....byk kali dah aku kena camni after mkn laksa...laksa dh x sudi lagi masuk perut aku?...aku kecit ati tau...!!!
Aku Tak Suka Menipu..Semua Aku Tulis Kisah Benar Saja

7 comments:

Cik Amoi said...

mase blaja dulu slalu makan kat jln pantai jerejak..ok gak lah.nak g balik pulau jauh sgt.tak kesah,asal laksa..hoho

Mr PenyuBiru said...

adehh!

aku bukan obses sangat ngan laksa neh.tapi bila ko taruk gambor laksa tu, tetiba ku rasa nak makan laksa lak.adehh laa.

Aidaroha@Haida said...

nape ko jadi ceret eh lepas mkn laksa.. ada bhn yg dh tak serasi ngan perut ko kot.. belacan ke.. cili.. sian ko..

~wAniE~ said...

waaaaaaaaaaaaaa
sedap nyer laksa tu..
meleleh air liur ku ini..
kt sini laksa x sedap la..
huhu

INTAN said...

amoi--> pantai jerjak?....tepi jln tu ye?..kureng kick sitew...tp leh le nk lepas hajat..

penyu--> weh...suh mrs ko buatkan..ahaks....nasib ko x ngidam klu x naya aku..ahaks

aida--> ntah le aida...dh bbrapa kali aku notis perkara ini berlaku...

wanie--> meh le penang...bleh akak lanjer...ahaks

@LiYaNNuaR said...

aku pon sukak laksaaaa... weiii... ko ngidam rebung kah??? mak aku dulu2 masa ngandongkan aku... ngidamkan rebung ler... aduhaiiii... natijahnya nokkk... bebulu2 aku, nokkk... mujur tak mcm mawassss... namun, aku redhoooo... opah aku ckp... byk bulu, byk reta... reta ape tah yg byk, idak le aku tauuu... huhuhu...

INTAN said...

liya--> kah kah kah....rebung leh mnyebabkan bulus banyak ye?...amat ngeri d sitew...hahahaha...