Wednesday, January 28, 2009

TAHNIAH incik penyu

:bear17:

tahniah le utk incik penyu yg biru kalernya itew...
jawapan dia pd kuiz aku..bkn saja menepati piawaian yg aku nak..
tp juga amat pantas dan tangkas...
klu sblm ni..aku dgar gosip je yg dia cuka jwp kuiz...
tp kali ni.gosip liar itew terbukti SOHIH...
dasat betoi dia....aku baru post x sampai bbrapa minit..
dia terjah dah gan jawapan yg manTOPPP.....:simerah5:



:bear7:

selain dr jwpan y dia kasi tu..iaitu...beca kat Melaka..tukang kayuh dia kat belakang..
tp kat Penang..or kayuh duk kat tepi (sblm ni sumpah aku x notis perkara ni...)
aku jugak terperasan berbeza lain...antaranya...memandangkan beca adalah
pengangkutan pelancongan d Melaka....rate dia dh termaktub girew oleh kerajaan..
dwang xleh paw la...jgn sesekali okeh..harga dia dh tulis d notis board gitew...
tp kat penang ni...idak le plak gitew.....n beca kat Melaka tersangat lah meriahnya...compare gan
beca kat Penang...:simerah1: ...kat Melaka...dwang ada persatuan....pastu beca dwang meriahnya..lap lip lap lip gitew....




:bear9:

tp ari tuh...wpun harga sepatutnya RM40 utk sejam...aku kasi uncle tu RM50...
aku amat budiman okeh..hehe...bkn sbb apa...uncle tu..udah 60 umur dia...
gilak punya gigih duk kayuh aku anak beranak...incik hubby kata..klu dia jd uncle tu..
sure gegel2 kepala lutut dia...dan aku setuju...pastu uncle tu pun..bwk kami lebih dr sejam..
siap jd pemandu pelancong lagik....so...kasi upah xtra utk dia...:simerah4:




OH HATI --> pesttt...incik penyu..kasi adress .......:boy15:
Aku Tak Suka Menipu..Semua Aku Tulis Kisah Benar Saja

13 comments:

Wanie Boahari said...

akk mmng budiman..bile nk bg wanie plak??heheheh

Wanie Boahari said...
This comment has been removed by the author.
INTAN said...

wanie--> camne nk kasi ko x kasi no acc..hehehe

@LiYaNNuaR ツ said...

hurmmm... no acc aku ko nak taks??? aku teruja nak bg nih... ngeh nghe ngeh

Aida Alias said...

saya mmg tk tau apa beza antara 2 beca tu.. hehe beca melaka selalu la tgk.. kalo beca penang tk tau camne rupanya hihihi

ateh... said...

aduh cian pak cik tu klu dia bawa ateh ..bukan mengigil je..mungkin tertinggal kot kaki dia.huhuhuhu

bagus la akk ni,ateh pun baru perasan sebnr nye.hihihihi

Anonymous said...

huyeh!huyeh! (sambil lompat² dan nengok kiri kanan,kut² ade member perasan plak aksi terlampu neh)hehe..

ya.penyu bukan sebarang penyu,penyu ni pantas & tangkas tau.err..tangkas tang jawap kuiz la,kalu jawab tag..err..lambat skit.hehe..

timer kasih berbanyak lah yer kerna memberi peluang pada aku tuk menang.hehe..


ps:bak sini emel address, nnt ku send address.

Anonymous said...

aku rasa seme pengayuh beca kat melaka peramah orangnye. ari tu ku naik jugak, setiap tempat yg dilalui,pakcik tu explain. lagi satu,aku perasan kebanyakkan pengayuh beca kat situ, dah tua². kekadang kesian nengok dia kayuh, paling kesian masa naik bukit. bila aku offer nak turun dan tolong tolak ke ape ke, dia tak bagi. dan aku rasa seme orang akan bayar lebih atas sebab kesian.

INTAN said...

liya--> hahaha...kasi CIMB aje ye..hehe

ateh--> naper....? ko berisi sgt ke?...hehehe.....xkan kot...akak tgok ko okeh2 aje..hehe <--ayat bodek

penyu--> aku dh email ko tau..harap ko reply....tp ko kena kabo aku dulu..inbox aku ada 11 riban...hehe..jenuh nk selak nanti...

mmg peramah dwang ni..ke ko d kayuh oleh uncle yg sama?...hehe....uncle yg kayuhkan aku ni..udah 30 taun bwk beca.....dh byk beca dia rosak dan bganti yg baru

Anonymous said...

tak dapat emel pun. penyubiru (at) gmail (dot) com tau. tukar (at) jadik (@) dan (dot) -> (.) . tak bleh tulis nama emel terus, nnt kena spam.

INTAN said...

penyu--> wehh..aku udah email mlm tadik...spt yg tertera...xpe..nanti aku email sekali lagik dan lagik dan lagik

Yanmie said...

address yan tak nak ke??..ehehe..

Mak Su said...

ooooh, alamakkk..maksu kena study lagi pasal beca :(