Tuesday, January 13, 2009

fenat

:soldier_25:

ari ni...aku fenat la...fizikal dan mental okeh....amat bahaya...
sebenonya aku xde mood pn nk wat posting d sini...
amat2 letih sehingga gagal mencari ayat dlm tatabahasa dan
perbendaharaan kata yg baik *perasan mcm le selama ni bahasa aku betoi sgt...
ntah la...aku baru jwp satu soalan soal selidik student Ph.D...
katanya....bebanan keja d opis salah satu penyebab kerutuhan institusi kekeluargaan..
aku jwp SANGAT SETUJU okeh....
sbb hakikatnya..aku amat2 setuju dgn kenyataan itu...




:soldier_43:

sapa kata keje gomen senang?......(aku rasa..aku yg kata...tp dulu2 la)
sbb tu la aku bahagia bila dpt jd gov servent kan...konon la pd masa tuh...
tp skrg...aku rasa nk debik je sapa2 yg kata mcm tu...
well...mungkin yg pd sesetengah jabatan...
jgn buat penilaian rambang...hanya sbb 1 jabatan...habis semua jabatan terpalit sama..



:soldier_13:

kalau kata org keje gomen ni slalu balik awal....ramai d kalangan kwn2 aku
terpaksa stayback (dh le xleh claim apa2...)....cth terhampir...
tadi...meeting aku habis kui 6pm...balik bilik...buat apa yg patut...
penyudahnya mlm jugak aku sampai umah...sejahtera kah idup mcm ni?...
lusa...ada pilihanraya student...aku kena stay utk pengiraan undi...sampai tgh mlm okeh..
aku ulangi..TENGAH MALAM...sejahterakah idup?.....



:soldier_03:

ntah la...aku x bcadang nk ngomel panjang2...tp ntah mcm mana...
tergedik sorang2 d sini..
tp ari ni..mmg aku penat....pagi tadi sepasal....
jd ketua pengawas utk KAJIAN RINTIS utk
ketiga2 kampus okeh.....student under aku 435....
amat2 letih...nasib aku ada 5 org pengawas yg
amat2 boleh d harap..terima kasih utk dewang....mmmmmm......
ntah le..nk taip apa pn
dh xtau...hahahaha




:soldier_61:


OH HATI--> nasib le incik hubby cuti....dia hanto n ambil ilhan ngaji mlm ni..
Aku Tak Suka Menipu..Semua Aku Tulis Kisah Benar Saja

12 comments:

ateh... said...

hambik keje sampai malam..aduyai..klu mcm ni tak mo keje ngn karajaan le..baik wat bisnes sendiri je..tp klu bisnes lagi la kan..ape la keje yg best hek?

@LiYaNNuaR ツ said...

nok... aku pun nak debik sekor2 tawww... huhuhu...

tp kan nokk... jaman aku balik keja lambat dah setahun blalu, nok... ingat lg dulu2 penah balik koje kol 5pg... masa tu pihak INTAN nak dtg utk sesi lawatan inspektorat... jenuh aku nokkk... azabnya kemain lagikk... kalo tiba time miting... masa jaman anak dara... kol doblas baru dpt balik.. angah la dok teman.. dah tawen... che'aben la yg sanggup temankan... tolong sampai siap cepat, dpt le balik cepat kan... mmg azab dulu2 nok...

la nih... aku dah boleh balik awal.. sgt sonok, ok.. sgt nikmat gitu... dah tak mcm dulu lg... ape pun kan nok... aku pcaya dgn kata2... bsusah2 dulu... bsenang2 kendian... cayok nokkk... lega di situ... huhuhu...

Biskutz Paeinto said...

bukan ke keje gomen snang.. masuk pjabat.. dok rileks2.. pastu.. sembang2.. makan2.. hohoho.. jangan mare deh.. adakalanya.. ader gak koje tu kan.. ader kalanya.. tak der koje langsung kan.. (^__^)

rynas said...

tak perlah tan itulah keje namanya. aku nie mmg dah biasa balik malam2. kalau time deadline tuh maunya kol 9,10 malam baru sampai umah.

INTAN said...

ateh--> buat le biz sndiri klu ada minat dn kesungguhan...time keje kita bleh arrange sndiri....good luck okeh..

liya--> aku ni..buat masa ni..x nampak cara le akan stop balik lewat ni...akan tetap blaku setiap kali ada apa2 occasion tertentu...x dpt d elakkan...terpaksa la kan...dah tugas dan tanggungjawap..nk kata apa lagik....

biskutz--> tu le persepsi org..meh le keje sini klu nak tau hakikat kehidupan...hahahah...

CT--> jgn compare gan keje hang..sbb hg wartawan...mmg dh termaktub keje wartawan mcm tu kehidupannya....tp aku ni..bkn wartawan okeh...lagi satu...hg bleh masuk keje lewat kan?....dan time keje hang x seketat time keje aku....aku ni...waktu keje...bekfes pn xkuwar..nk p bank gan pej pos pn x sempat...

Tie said...

Penat lagi ke... gi rehat dulu laa...minum jus limau campur madu..hi hi..

INTAN said...

kak tie--> ari ni jadual x pack sgt....syukur alhamdulillah....tp bila xde xtvt d luar opis..ada byk lak keja dlm opis tu sndiri...hahah....nama pun keje kan..baru gaji berkat...hehe...

jemput minum...

ennieva fauzi said...

mana leh masuk keje lewat Tan...memang le ko buleh buat lepas tu assessment teruk le...lepas tu increment mendatar...then, paling teruk kalu paper cam aku ni ditukar desk sana-sini, tak pun hanto state..Sabah, Sarawak...hai mau kacau jiwa...tu le agaknya, reporter ramai tak panjang umo...hahaha

INTAN said...

ben--> ye ye....semua keje ada kesusahan masing2...tp aku x suka org ckp org keje gomen ni mudah dan asyik goyang kaki..amat2 tidak adil pd org mcm aku dan kwn2 lain yg senasib..

dan...org mcm aku pn akan setiasa d tfere ben..ko kena ingat...aku pn dh kana tfere wpun baru 2 taun bekerja....bkn saja tfere jabatan...tfere kampus ke kampus pun boleh jugak....hehehe

Anonymous said...

oh gitu, kerja kat mana2 pun tak senang ek. tapi gomen ada pencen kot, extra ler dari swasta (maksu cerita kosong)

INTAN said...

maksu--> yups...mmg ada pencen..yg tu dia punya special benefit la....

su said...

mmg penat tuh....balik umah nanti gn lupa mandi air panas suam, segar balik badan tu kan..huhu...