Saturday, January 17, 2009

ikut peraturan okeh





@ipin01

memandangkan ini adalah peraturan...dan sbg warga yg tidak
gemar melanggar peraturan...maka, begini lah hasilnya...
ilhan tu okeh le skit.....wpun dia asyik merungut...
kenapa dulu xperlu pakai dan skrg kena pakai...
tp akhirnya dia pakai jugak...tu pn lepas ari tu ada roadblock...
dia tgok depan mata..jadi dia agak takut le kan...
aku terpaksa takut2kan dwang dgn ayat sebegini..
"kalau x pakai tali pinggang..polis tangkap kena masuk penjara...
dlm penjara xleh tgok katun okeh...."
ayat mcm kejik dan mengugut skit ar...aku terpaksa..
gila..dwang ni bwh umur okeh...klu kena tahan...
mak apak yg kena saman...naya jerk...




@kakros02

tp secara peribadi aku rasa ni tindakan yg baik...
mmg bagus la peraturannya dan patut d kuatkuasakan sejak dulu lagi...
mencegah lebih baik dr merawati kan...
tp cabaranya adalah tuk handle anak aku yg baru nk masuk 3 taun tu..
ingat senang ke dia nk duduk senyap2 mcm tu...
bleh bertahan paling kuat 10 min okeh...
kejap lagi mula le jadi ulat bulu naik daun..mengelejat....
amat sukar dan mencabar okeh.....




OH HATI--> apa2pun...aku cuma didik okeh...
Aku Tak Suka Menipu..Semua Aku Tulis Kisah Benar Saja

6 comments:

Aidaroha Alias said...

tak mengamuk ke idlan tu? takleh nak gerak banyak hehhe..

INTAN said...

aida--> mau x ngamuk....10 min je dia tahan mcm tuh..hehe

pusat said...

memang le baik... tapi beli lah pin yg dikhaskan untuk bebudak... naya je tali pinggang kat leher.... lg le bahaya....

INTAN said...

pusat--> kah kah kah...gambo tu hiasan semata2 tau..hakikatnya idak le dia pakai tali pinggang kaledar kat leher mcm tuh..hehe

@LiYaNNuaR said...

elok le pake... safety gitu... lain le cam AcikLiya nih... degilll... huahuahua...

saz said...

"kalau x pakai tali pinggang..polis tangkap kena masuk penjara...
dlm penjara xleh tgok katun okeh...."..ayat best ni intan..sb masuk penjara tak boleh tengok katun bukannya jumpa mama dia..ahaks..i liiikkkee...