Saturday, January 24, 2009

cuti2 malaysia

:p::e::r::h::h::h:


:puteh_13:

dah hampir sbln okeh aku pulang dgn jayanya dr bercuti panjang ni...
hempeh...aku kemalasan mau share d sini..ntah kenapa..
mungkin kerana byk sgt gambo..n aku malas mahu mengodek..
hehehe...biasa le aku...malas dan aku sgt similiar okeh...
xpe...korang layan edisi bergambo okeh......
byk menda2 sweet telah aku lupain...
ini natijah jika melewat2kan mengudapte N3...
padan muka!!!



-----------------------------------------------------------------------

:2::7: Disember :2::0::0::8: ---> Sabtu
Negeri yg terlibat : Penang --> Perak ---> Selangor

:puteh_2:

agak pagi aku sekorga bertolak....singgah Seb Jaya..ambik kak chik aku..
dlm pada tu..ber SMS aku gan adik badik yg lain..(yg duduk bahagian Utara)
ada yg dh sampai Bruas...ada yg kat Changkat Jering...
kami patut berkumpul kat umah mak d Tlk Intan...
sempat gak kami singgah kat hentian Bukit Merah...
bekfes beb...x mkn apa dr pagi....sampai Tlk Intan dh tgh ari...
Kak Nyah dh sampai....Abang aku rupanya miss communication..
udah sampai ke Kuala Selangor....cehh....kan kata kumpui umah mak
baru bertolak ke Klang...aparaaa...suka x paham arahan...
xpe..kat umah mak..kami mkn dulu...(aku xmkn lew sbb kenyang)..
lepas zohor...kami bertolak ke Klang (umah abg chik aku.....)..
berkonvoi 4 keta adik badik





:puteh_2:

tujuaan kami adik badik ke umah Abg chik aku d Klang adalah kerana mlm tu..
dia ada kenduri okeh..kenduri kesyukuran lebih kurang....
kami sampai sekitar kui 5 ptg...Abg, kakak n Kak long dan ada sana...
x lama pastu...Kak teh pun sampai...perhhh...korang leh imagine x?..
adik badik aku beso2 mcm gergasi....dwang sembang bleh bgegar tanah..haha
so..mlm tu...kami baca yassin lepas sembahyang magrib seluruh adik badik..
kendian..baca tahlil n doa selamat...




keterangan bergambar:

1) aku gan ALONG
2) kumpulan rebana import dr Tlk Intan
3) siap sedia mahu pukullllllllllllllll
4) - 9) juadah kenduri mlm tuh


----------------------------------------------------------------

:2::8: Disember :2::0::0::8: ---> ahad
Negeri yg terlibat : Selangor (Klang --> Banting )



:puteh_12:

mlm smlm...pas kenduri..kami semua berkonvoi ke umah Kak teh kat BAnting..
ahad mlm...turn kenduri kat umah dia plak...kenduri kali ni..kami gotong royong okeh..
masak sendiri adik badik kami yg lebih rmai dr team bola sepak itew


keterangan bergambar:

1) sebahagian dr menu..tapai tidak ketinggalan
2) Ayam berempah...ni uda aku punya tanggungjawap
3) ada aku dlm gambo ni..agak seksi..auwww
4) kak long aku.....tanggungjawap masak nasik
5) abg yg sorang ni..mcm biasa...chief utk semua...masak utk mkn tgh ari
6) lala masak sos tiram..resepi abg aku
7) sebahagian dr tetamu yg hadir
8) sambal belacan
9) bubur kacang
10) gulai ikan kering



------------------------------------------------------------


:2::9: Disember :2::0::0::8: --> Isnin
Negeri terlibat: Selangor (Klang) --> KL



:puteh_12:

ari ni...aku dh janji gan anak sedara aku..nk rewang ke KL...
tobattt...aku xkan kesana klu xde sapa yg jadi pemandu pelancong...
anak sedara aku gan Kak Long aku....ada kat KL..
aku dr Klang..perhh..abg chik aku siap lukis peta..mcm mana nk sampai KL..
hahahaha...apa nk buat...aku mmg buta jalan KL okeh...
akhirnya..berbekalkan sedikit keyakinan...
kami sampai jugak (tu pun ke UM....tu le satu2nya tempat kat KL yg aku terror..)
tgu dwang kat UM....pastu bwk aku ke ARIANI...
dari ARIANI...ke IKEA....naik untut kaki aku ari tuh...




Keterangan bergambar:

1) --> 5) dan 10) IKEA
6), 7), 8) ARIANI
9) side gate UM...heheh..sitew je aku tau terjah


---------------------------------------------------------------



:3::0: Disember :2::0::0::8: --> Selasa
Negeri terlibat: Selangor (Klang) --> Puncak Perdana



:puteh_19:

satu lagi bala....mcm mana nk terjah Puncak PErdana (umah sepupu incik hubby)
wpun..udah 3 kali kami kesana...tp ya ammpunnn...mana le nk ingat jalan..hahaha
akhirnya....sorang lagi sepupu incik hubby yg stay kat Kapar..tolong hantar kami
n guna jln short cut utk kesana (sumpah lepas ni x reti2 jugak)
sampai sana dh tgh ari..lepak2 kejap..mkn tgh ari...
aku ajak anak sepupu incik hubby tu..bwk kami ke KLCC...
naik Komuter kat Batu 3......jalannnn!!!!




keterangan bergambar:

1) SURIA KLCC
2) Dlm komuter
3) berlatar belakangkan KLCC
4) KLCC
5) ahakss..sitew2 jugak le
6) manara Maxis kot ni...lupa plak
7) adik tunjuk kesan luka dia ..jatuh dlm longkang kat umah abg chik aku
8) masihhhh posing
9) anak aku gan anak2 sepupu incik hubby...pemandu pelancong kami ari tuh


----------------------------------------------------------------------


:3::1: Disember :2::0::0::8: ---> Rabu
Negeri terlibat: Selangor (Puncak Perdana) --> Melaka



:puteh_6:

okeh....kali ni...long journey skit.....tp insyaallah x sesat kot..
masuk highway aje....wpun aku n incik hubby pnh ke Melaka sblm ni..
tp..terima lah hakikat..kami pegi masing2 masa kecik2 dulu..hahaha...
mmg lupa abis....kira main TERJAH aje...
sampai Melaka...dan tgh ari...pusing2 cari otel..
kami main terjah aje.....ambik keputusan utk lepak kat otel yg dekat
dgn town....so....duduk GRAND CONTINENTAL.....guna Gov rate...murah le skit..hehe
lepak kat dlm bilik kejap...pastu..pas zohor...mulakan percutian....
antara tempat2 yg kami pegi.....

1) Menara Taming sari --> naik menara yg berpusing2 kat atas tu..incik hubby dh kecut satu mcm...
2) jalan kaki ke Muzium samudera
3) naik beca pusing town
4) A famosa
5) muzium kemerdekaan
6) Perigi Hang Li Po
7) mkn asam pedas
8) mlm..mkn kat Muara Sngai Duyung...Best friend incik hubby bwk....





Di MENARA TAMING SARI



MUZIUM SAMUDERA





A FAMOSA




MUZIUM KEMERDEKAAN & PUSING2 GAN BECA




MUARA SUNGAI DUYONG




-------------------------------------------------------------------



:1: JAnuari :2::0::0::9: --> Khamis
Negeri terlibat: Melaka --> johor (Air Hitam + Kluang)


:puteh_2:

pagi tu....pas bekfes kat otel...kami check out...
g Taman Buaya....n sempat jugak naik keta lembu....
pastu..sampai Umah sepupu incik hubby kat Kluang sekitar kui 3 ptg...


BEKFES D OTEL



TMN BUAYA



YOK..NAIK KETA LEMBU



KAT UMAH SEPUPU D KLUANG....N JLN2 D AIR ITAM



------------------------------------------------------------------


:2: JAnuari :2::0::0::9: --> Jumaat
Negeri Terlibat: JOhor (Kluang) --> Selangor (Klang) --> Pahang (Genting)



:puteh_12:

pagi2..pas bekfes...kami bertolak balik ke Klang...n sbb aku x peka..
terlajak sampai ke Jln Duta...udah satu keja nk cari plak Klang...
xpe....baca je sign board...insyaallah sampai punya..hahaha
sampai dlm kui 2 ptg...siap2 nk btolak ke Genting...
perh...1st time aku akan kesana...x masuk dlm plan percutian aku pun...
lepak kat Aprt Ria....perhh....sejukkk wehh..ujan plak masa tuh...
x keruan idup aku..udah le aku x prepare kain baju sepatutnya..
rasa berada d paras beku ketika itew...







-----------------------------------------------------------------------------



:3: Disember :2::0::0::9: ---> Sabtu
Negeri terbabit: Pahang(genting) --> Selangor (Batang Kali) --> Perak (tlk Intan)


:puteh_27:

episod percutian sudah hampir ke penghujungnya...
ari ni...cansel xtvt nk main outdoor kat Genting
ujan lebat...selamat duit aku weh..hahah..jadiknya...
aku ambik keputusan turun aje..abg chik n family dia stay lagi smlm...
bwk mak balik.....yes...singgah Tlk Intan..lepak smlm...




:puteh_17:


:p::e::n::a::t: okeh...hahaha..udah mcm buat sinopsis apa lak aku rasa...
ni N3 paling mencabar aku setakat ak berkecimpung dlm arena blogging.hahahah...

esoknya..iaitu :4:Januari...aku balik ke Penang..akhirnya...kan?....banyak menda indah
berlaku pd aku sepanjang percutian..amat2 indah okeh....





OH HATI --> bersambung
Aku Tak Suka Menipu..Semua Aku Tulis Kisah Benar Saja

4 comments:

Anonymous said...

adeh! naik kren jari jemari aku duk skroll n3 neh. huh! gila panjang n3.

masa aku pi melaka tak lama dulu, menara taming sari tak siap lagi.ari tu pun aku pi main terjah jugak.pusing² naik beca.sejam 40 hinggit.nnt nak pi melaka lagi lah.

@LiYaNNuaR ツ said...

fuhh... bcuti mmg best... sgt seronot... sgt heven kan nokkk... rini ko da stat cuti kan... samat bcuti lg..

Yanmie said...

amboi..berjalan sakan dia ye..bab2 cuti2 mesia nie yan suka sgt..ehehe..

Wanie Boahari said...

amboi..sakan nye kak intan jln...nape x tawaf semenajung m'sia jer??hehheheh..