Saturday, January 17, 2009

kagum lagik

:44:

aku kagum okeh.....aku x pasti korang rasa yg sama atau tidak..
xpe...aku x kisah....sbb yg penting adalah apa yg aku rasa....hehe..
sebenarnya...amat jarang sekali aku meluangkan masa d dapur
2 ari berturut2 okeh....ini adalah satu sejarah...
amat luar biasa....dan aku rasa keliru....
dari mana aku dpt kekuatan ini....(poyo d sitew)



:1:

keputusan utk memasak blaku d saat2 akhir...
kui 6 ptg aku terjah kedai..
beli apa yg patut yg aku rasa nak masak...
menu2 yg simple dan x susah (tu je yg aku tau pun)
sampai umah..kui 6.30......masak secara perlahan2 tanpa gopah gapah...
budget time supaya bila incik hubby balik dr keje sekitar kui 7.30 mlm
lauk pauk masih panas lagik...





:16:

kalau ada yg rasa aku poyo dan minah interprem sbb masak sadin pn nk tunjuk..
aku setuju...har har har....mmg aku rasa luar biasa poyo aje...
x pedulik le sadin ke apa kan..sbb kejayaan memasak 2 ari berturut2
ada pancapaian peribadi aku setakat ini...
tidak kah itu cukup manis utk aku kan?..
sambal ketuk tu...1st time aku cuba...sblm ni
aku pnh masak sambal tokok yg rasanya hampir sama...
cuma bezanya....klu tokok...tumbuk dulu bahan2 kendian goreng..
tapi sambal ketuk....goreng dulu baru tumbuk....
n sambal tokok letak asam keping...tp ketuk..perah limau nipis..
rasanya sama je..klu nk pedas...tambah cili api...




OH HATI--> yg pasti semua lauk abis....n nasik jua....tidak membazir okeh..
Aku Tak Suka Menipu..Semua Aku Tulis Kisah Benar Saja

10 comments:

pusat said...

poyo je.... pusat pernah masak sebulan berturut2.... :p ... lauk campak2 je ...

ida khairani said...

hebat la 2. aku yg tiap2 ari masak pun, lauk 2 jenis aja. dasar pemalas. dulu masa tak dak anak, 1 jenis ja kadang2. lauk campur sayur sekali dlm. hua hua hua

Aidaroha Alias said...

sambal ketuk tu yg paling sedap.. hehhe maybe lain sikti ngan sy buat..akibat nk buat sambal tu la 2 hari lepas kena minyak panas sbb lada meletops time goreng..

su said...

sardinnn my peberet tuh! hehe...

Mr PenyuBiru said...

kagumnye aku.hik3..

syareena said...

huhu mmg poyos...

cik sya yg penat bdn stp ari pun masak tau...

sebab hubby x brape slera masakan luar...hehe ye ke?

INTAN said...

pusat--> hebatnya..tahniah utk ko

ida--> klu dpt menu yg all in one mmg besh...jgn lufa kongsi gan aku..ehe

aida--> ha'ah...cabai meletup ye....ko wat camne?..meh share

su--> sardin ni klu sekli sekala mkn mmg terangkat

penyu--> ko perli aku kan?

syareena--> bagus..tahniah....sbb ko masak ari2 jd xde le luar biasanya...sbb aku ni masak setaun 3 4 5 kali...so perkara ini sungguh2 mengagumkan..hehehe

Cik Amoi said...

soalan ni bakal membuatkan aku jahil dlm bab2 memasak.tapi kene tnye gak...

sambal ketuk dan sambal tokok tu cmne ea??hehehe

Aidaroha Alias said...

cili meletup tu tkleh buat apa.. cuma kalo api kuat sgt meletup tk hengat... hehe. masa goreng kena tutup la kuali.. buat perisai..hihii

@LiYaNNuaR said...

adoiii... aku kelaparan nih... jom mangan jommm!