Thursday, January 29, 2009

pelik ke aku yg jakun?






:bear14:

td ptg..atas dasar mahu mencari nasik kerabu....
aku menjelajahi pasar mlm d Sungai Batu....
besar gak ah psr mlm ni..kira klu org posa cam aku
jln sampai ujung.....hampir2 merangkak la..
sayangnya..nasik kerabu tiada....
tp aku jumpa menda2 yg aku x pnh tgok...
aku x pasti le pd korang kan..
tp agak pelik pd aku.....




:bear16:

hak kaler ijau gan merah tu...TAU FU FA....
slalu aku nampak....kuah gula merah..atau gula putih..
tp td..kat 1 gerai tu..udah mcm pelangi tau fu fa dia..
mcm2 perasa dan perisi...keladi la...blueberry la...
nenas la....stawberi la....pandan la....amat kagum...
hasilnya..dpt menarik minat dua beradik itu utk membeli..
Ilhan mcm biasa..sure nk stawberi...dia fanatik skit gan stawberi ni..
adik la...sbb abg beli..dia pun gediks jugak..ambik kaler ijau...




:bear11:

pastu..jalan2 lagik..kat gerai jual kepek...
aku usha byk kali..sekali pandang mcm kepek..
2 kali pandang mcm daun..apakah itu (ini bkn teka teki ye)
rupa2nya..KEPEK DAUN KADUK...
sbb aku x pnh rasa dan x pnh tgok...aku ambik sepeket..
RM5 aje...sgt teruja mau cuba...ntah apa rasanya...
rupa2nya...mmg rasa kepek...sedap tau.....
ragup..krup krappp krupp krap ....




OH HATI --> ke aku yg jakun?
Aku Tak Suka Menipu..Semua Aku Tulis Kisah Benar Saja

11 comments:

@LiYaNNuaR said...

sini punya taufufah versi Manjoi punya.... takda kaler2... taktau la pulak kot2 dah ado skrg ni kan... lama x beli... manih2 ni ngilu gigi... strategic marketing tuh... huhuhu... yg kepek daun kaduk tu... member aku ade juai... ok la.. aku pon kira jakun mcm ko la jugak... rasanya sdap gak... wat kudap2 di ptg ari... la ni akak tu x balik Banting... kalu balik Banting... harus ado kepek2 tu...

RdhanZ said...

Tak terfikir pulak nak warnakan kuah taufufa, kan? Memang kreatif!

Daun kaduk pun boleh buat kerepek? Dahsyat... Apa kata kita try buat kerepek daun nangka pulak? Comfirm calar-balar tekak...

Haha.

pusat said...

tak pelik... akak *****

rynas said...

tau fu fa kaler2 aku penah makan kat KL ni selalu wat kaler hijau ttp merah tak penah nampak lah plak. kerepek daun kaduk mmg tak penah makan..ttp kalau kepek bayam ngan kepek cendawan aku penah makan. pelik2 betoi...aku yg pelik2 ni susah sikit nak masuk tekak..kui..kui..kui..

Mr PenyuBiru said...

2 kali pandang mcm daun..apakah itu

yeah! ade teka teki lagik.
jawapannya -> KEPEK DAUN KADUK...

hehe..

tau fu fa kaler² tu pernah gak jupe. bebudak suka lah kalau ade kalerful cenggitu.

pjan a.k.a fizan said...

memang ada tau fu fah color merah dan hijau..sedap!!

Yanmie said...

wah2 canggih ler tmpt akak..siap kaler2 lg tau fu fah nye..tmpt yan x penah jumpa lg..

INTAN said...

liya--> aku x rasa pun...masa belum bbuka tu mmg dah aim nk rasa..bila dh bbuka..lupa lak nk rasa taufufa kaler maler tuh....akak aku pun duk banting...kenyang mkn kepek klu dia balik

rdhanz--> ahaha...ko try buat...klu menjadi kepek daun nangka tu...jgn lupa kasi aku food testing..ahaks

pusat--> yo lah tu..ko malu nk ngaku kan?

ct--> aku klu pelik yg x keterlaluan aku suka..jgn melampau2 had mmg xleh telan punya

penyu--> sudahh la ko...haha....no more teka tekuk for this time being..ahaks

pjan--> kat tempat ko dh ada ek?..kira aku le jakun mcm ni..hahaha

yan--> canggih ke?..kui3...akak pun kagum....inovatif dwang ni..

Tie said...

Benda yang kaler2 tu ada gak kat ganu dan klate ni...memang nampak pelik je...nak makan pun tak selera...hihi

Tapi kerepek daun kaduk memang tak pernah jumpa...hi hi..

Mak Su said...

taufufa tu maksu pernah tengok gaks yang kalerful. tapi peyek tu tak pernah tgk/dgr. jakun gaks ni.

@LiYaNNuaR said...

kepok daun bayam pon ado ler... hahaha... sebut aje bayam.. otak aku hengat kan popai aje... ekeke.. harus mkn terus dpt powerrrrut... hak hak hak..