Thursday, January 29, 2009

posa ari ini

:lelari:

aku berpuasa ari ini....posa ganti udah abis...skrg tgh layan posa sunat aje..
sambil2 qado apa yg patut...banyak fadilat posa ni yg kita tau (tp slalu lupa)
wpun posa aku ni..bolah d salah ertikan spt mahu ber'diet...
tp..itew hakikat sampingan aje...kebenarannya...mahu berpuasa ni pun..
kekuatan kena ada..kena kental okeh..fizikal serta mental....



:rengek:

aku x sahur mlm tadik..gedik plak rasa klu sahur kan..
.posa bulan ramadhan pun aku jarang sahur....tiba2 posa sunat nk sahur...
rasa mcm kepelikan plak kan...aku sahur ptg tu aje..
balik keje tuh...ntah nk mkn apa...aku oder satey aje.....
itu lah sahur aku..harap2 dpt membantu dan menambah kecerdasan aku...
jgn aku jd JU-ON udah...
beralih ptg..merangkak sbb ilang kekuatan..hehe...
udah le opis aku 2 tingkat..harus ke atas dan ke bwh sokmo





:mengada:

mujur ari ni...x rasa nk mkn ikan bakar...slalu klu posa....
mula le meroyan...tiba2 rasa nk mkn nasik kerabu..perh......
rasa kecur air lio aku..mula berkira2...nk buat
edisi terjah d pasar mlm mana...




:pusing:

tp agak malang nasib aku...nasik kerabu yilekkkk...huhu...
sedikit keciwa...incik hubby kata..
moh ke kedai "makcik kelante" kat depan masjid Bayan Baru....
rasanya ada..kata dia...tp..bila sampai..yilekkkkkkkkk.....
nasik goreng kerabu ada katanya...terkuciwa aku d sitew..
last2..oder nasik putih aje....jadik le..janji kenyang yedak.....AMINNN







OH HATI--> rasa kenyang mcm dugong
Aku Tak Suka Menipu..Semua Aku Tulis Kisah Benar Saja

4 comments:

Tie said...

Eh....tahan juga intan, ekk..

Kak tie tak tahan puasa kalau tak sahur....mungkin sebab ada gastrik...

Wanie Boahari said...

ehhh power ar kak intan nie..sahur waktu ptg..huhuhu..nie kes nk diet ker??heheheh

@LiYaNNuaR ツ said...

tabek spring la kat ko... syabas bettee... syabbbas... aku takda kekuatan lagikkk... asek2 lemah gemalai ajo... hushhh... dulu2 koje kat tingkat dua... la ni dah bawah... lg liat rasanya... tadak gengggg ler... :-(

INTAN said...

kak tie--> masa awal2 bila nk posa ganti dulu..mmg x tahan..ada seketika..saya pnh ketar 1 badan...kui 5pm...saya bukak sbb dh rasa nk pengsan..tp bila dh slalu berposa ni..alhamdulilah..okeh la...

wanie--> xjugak..mmg x rasa nk mkn mlm tu...minum air 100+ kot...akak dr jaman rumaja..mmg jenis x sahur...bila kwin ni aje kena bangun sahur..sbb incik hubby jenis mkn..sementelaah..ilhan pon start posa..

liya--> tu la....klu ada geng rasa besh skit...mmg kena ada kekuatan..tambah2 bila meeting.ada je mkn free..kena sabar xtra d sitew..hehe