Sunday, November 2, 2008

xde hujan...xde ribut...

" abah.....esok kita g jln2 ek...g umah sapa2 ke...x kisah la..mcm bosan je" usul aku pd incik hubby hari jumaat lepas sekitar pukul 7 malam....

"nak p umah sapa?...." soalan incik hubby seperti biasa.....dah aku agak soalan sebegini akan menyusul

"ntah...x kisah la umah sapa2 pun....." mmg aku xde specifik plan....kan aku dah war2 d soalan pertama tadi......umah sapa2 pun x kisah....

"apa kata kita balik kg?" dia tanya dgn senyuman nipis....berbunga2 hati dia (aku agak)......aku tenung dia sesaat.....sah nak ajak balik perlis......aku mula buruk sangka dengan suami sendiri

"kampung sapa?" soalan cepu emas aku tagih jawapan segera dan pantas....faster....faster...jwp cepat...jgn tangguh2 lagik...

"kg mama la....." jawapan dia dengan lantang...tanpa ragu2....aku was2.....telinga aku lama sangat ke x berkorek sampai aku silap dengar ni....tanya aku pd diri sendiri.....

"kampung sapa?" tanya aku lagi...lagak mcm org kurang pendengaran akibat najis dlm telinga yg lama tidak d services...

"laaa....kampung mama la......" dia jwp lagi agak kuat....sambil mungkin dlm hatinya berkata2...pekak sungguh bini aku....

"mmmmmm.....ok jugak....abah p packing....." aku jwp selamber wpun hakikatnya aku rasa mcm nk menari cakpong d saat itu juga tanda aku benar2 gembira....

"org lak packing....sat g silap ambik brg..mama marah plak...." dia jwp...betoi jugak......klu dia packing...ada saja yg x kena d mata dan ati aku.......nampaknya perkahwinan selama 6 tahun sudah ckup menyebabkan dia memahami peel ku yg satu itu....

tapi kemudiannya...dia bangun juga dan memilih baju anak dan masuk dlm beg balik kg...aku rasa kagum dgn kesungguhan dia lantas buat apa yg patut spt kemas rumah....siap susu anak...air panas...air masak..ambik ubat anak.....ahaks...pantas sekali....

pukul 9 kami bertolak dr rumah...pukul 12.30 tgh mlm sampai d kampung halaman terchinta......



OH HATI ---> supriseeeeeee mak!!! ahaks....intan tau mak suka!!
Aku Tak Suka Menipu..Semua Aku Tulis Kisah Benar Saja

2 comments:

tsue said...

perhjjj bestnya dia balik kampungggg

INTAN said...

mmg best amattt...tambah2 bila x d rancang ni...suka!!!!