Tuesday, November 18, 2008

kap kun kap


:girl_7:

visitor datang lagi.....kali ni dari University Of Thaksin, Thailand...
dua2 org TD aku takde pagi ni...
Big Bos pun takde....
bos lak masih MC.....
sorang PR telah diarahkan utk entertain delegate kali ni...
segerombolan ramainya (1 bus persiaran)
apa yg aku tahu....50 org student Master dan Ph.D dari sana....
nak tau ttg kami punya Methodology


:girl_15:

fine...x kisah le kan (wpun dlm ati aku kisah amattt)
bkn apa....lately ni banyak beno visitors ...
ya adoo ramainya...berpusu2 kemari....
adakah kerana pegawai penyambutnya mempunyai senyuman manis
bak gula? (aku perasan amat)
atau kerana layanan mesra selembut sutera dari kami?...ntah....
aku keliru...


:girl_9:

yg aku runsing bila mempunyai visitor dr negara sana...
adalah kebolehan mereka berbahasa....
aku rasa...x ubah seperti ayam dan itik....
wpun kebolehan berbahasa international aku....idak le se-gah mana...
tp.....aku rasa jika nk d bandingkan dgn mereka....
kira level aku ni..tahap dewa dewi gitew....


:girl_6:

tadi aku cuma menjadi semesra alam dan seramah mungkin...
bertanya itu dan ini....(dlm bahasa English level beginner gitew)
tp persoalan dan pertanyaan aku di biar sepi...
mereka membisu seribu bahasa...
hanya senyuman manis d bibir....
patutkan aku merasa kecil ati kerana aku seolah2 bckp seorg diri?
lagak org gila gitew.....walhal hakikatnya...
aku sdg berkomunikasi 2 hala dgn mereka?
atau adakah perlu aku mengunakan sign language agar mereka lebih mengerti?....
x mengapa...aku dah maafkan mereka kerana tidak melayan soalan2 aku...


:girl_5:

ada moral sebenarnya d sini.....
mmg English tu....bahasa international gitu...
tp...x salah kita menyanjung bahasa ibunda dan ayahanda kita...
spt org siam tadi dlm citer d atas...
wpun tanpa penguasaan bahasa international...
mereka mampu melanjutkan pelajaran ke peringkat tertinggi....
diorg boleh dgn confident nya dtg ke negara lain...
yg terang2 bahasa pengantarnya tidak spt mereka...
wpun penguasaan bahasa english mereka tidak sepertinya....
jadi?....kenapa kita ragu2 utk ke london?...canada?..australia dsb nya
kalau hanya kita was2 dgn kebolehan kita berbahasa?
kenapa kita ragu2 utk further study keperingkat lebih tinggi...
hanya kerana kebolehan kita berbahasa?
fikir2kan lah ye...



OH HATI ---> jadi lah spt org siam.....lantok le diorg ckp siam...x pandai ckp BI...as long as diorg bahagia.....ada master n phd gitew......kita ni....ada phd gan ..tp..(perasaan hasad dengki..)..ya adooooo!!!!






Aku Tak Suka Menipu..Semua Aku Tulis Kisah Benar Saja

0 comments: