Wednesday, November 19, 2008

teka teki teka tekuk

:pompom:

jom main teka teki yok?.......aku rasa ramai antara korang ni yg bijak bistari...kan kan kan?


Soalan

1. seekor burung sedang terbang lalu terserempak dgn sebuah kapal terbang di udara. Tiba2 burung itu jatuh ke bawah. Kenapa?


2. pokoknya di atas bukit daunnya di dlm air. Apakah dia?


3. dlm banyak2 kenderaan, kenderaan apakah penumpangnya sorang ttp pemandunya ramai?


4. manakah yg lebih tua antara kereta dan motosikal?


5. kalau manusia jadi ikan, apakah yg akan terjadi kpd ikan?


6. Bas Parkmay sedang bergerak ke Seremban dgn membawa sorang datuk, seorang wanita dan seorang pelajar. Tiba di Seremban, siapakan yg turun dulu?


7. ikan apan yg sentiasa sejuk?


8. Amin dan Aminah mendapat anak. Kenapa mereka menamakan anak mereka Afifah ?


9. buah apa yg kita langkah dulu sebelum makan ?


10. dlm banyak2 haiwan, haiwan apa yg x pernah duduk ?


11. lepas satu hilang, satu lagi hilang. Akhirnya tinggal ibu yg malang. Apakah itu?


12. andaikan anda seorang konduktor bas. Bas itu pergi ke satu stesen, 5 org diambil. Di stesen kedua, 2 org turun dan 7 org naik.di stesen ketiga, 3 org turun dan 8 org naik. Soalannya, berapakah umur konduktor bas itu ?


13. apakah tempat ini ? semua memakai uniform dan tidak pernha berkurangan malahan semakin bertambah


14. emak anas ada 5 org anak. Abu, Ali, Ahmad, dan Azizi. Siapakah anak kelima?


15. apakah Negara yg banjir dulu sebelum hujan?


16. apakah solat yg ada 3 tahiyat?


17. apakah solat yg x de tahiyat


18. bagaimana utk naik haji jika x ade duti?


19. apakah tempat yg terkecil di dunia?


20. dlm banyak2 bola, bola apa yg pemainnya hormat?


21. apakah spesies ikan terbesar di dunia?

:hippie:


OH HATI ---> sebut soklan no bape..n kasi jawapan ye...sila sila..uji kepintaran anda
Aku Tak Suka Menipu..Semua Aku Tulis Kisah Benar Saja

2 comments:

rynas said...

banyak betollah soklan teka-teki nie...aku jwb setengah malam ni nnati aku jawab lg kalau betoiii bg tau betoi tau...
1. jatuh ke bawahlah mana ada jatuh ke atas
3. Orang bawa jenazah
6. meter
14.anas

yg lain2 tak sempat fikiaq lg lah...ekekkekekke

@LiYaNNuaR said...

try & error..

1) sayapnya tkena kipas kapal tebang itewww...

2) teh

3) kereta mayat

4) motorsikal sbb ado tongkat!

5) ikan jadi banyak lah...

6) datuk

7) ikan yg dah mati dlm peti sejuk!

8) sbb anak dema pempuan...

9) buah dam aji

10) ikan

11) mancis kot..

12) nak masuk 29 tahun... ha ha ha

13) sekolah

14) Anas

15) Bahrain

16) solat silap

17) solat jenazah

18) main dam aji

19) Setapak

20) golf

21) giant paus

berapa betul.. berapa salah ek??