Sunday, November 2, 2008

cendawan tepung

sejak pertama kali mencuba cendawan tepung ketika d CH tahun lepas.....aku mmg agak suka dan jatuh cinta......pernah beberapa kali cuba membeli d sekitar Penang...tp 2 perkara yg x best berlaku..pertama...x sedap...kedua mahai amat dan sungguh x berbaloi....

jadi.....ketika d kg.....aku tiba2 tingin nak mkn cendawan goreng (setelah melawat blog umie..ahaks)....dgn sedikit kekuatan sbb berada d kg dan mak ada d sisi.....aku nekad nk buat sendiri utk pertama kalinya...bg insan spt aku yg masa utk memasak amat2 xklusif (boleh baca sbg pemalas memasak) mencuba sesuatu yg baru benar2 memerlukan kekuatan...dan kekuatan aku ketika itu adalah mak...ahaks....yelah...at least mak ada nak back up aku...(atau pun sebenonya mak yg masak..n aku back up dia...wakkaka)


ni sebelum d goreng....selepas d goreng mmg takde sbb elok2 1st round masak...abg sekeluarga sampai dr tepen dan cendawan goreng ni habis dgn sekelip mata.....



OH HATI ---> ooo...mcm ni nak masak dia ye...baru aku tau..idak le sesusah mana...hahahaha
Aku Tak Suka Menipu..Semua Aku Tulis Kisah Benar Saja

0 comments: