Sunday, November 9, 2008

membaca amalan mulia

Khamis lepas aku d datangi oleh seorang pemuda....dia menjual sebuah buku kerohanian yang set nya lengkap dengan CD al-quran......

"RM150 puan harganya....lengkap dgn CD yg mengandungi bacaan al-Quran dari Qari terbaik d dunia....juga ada azan dari bilal masjid dari Mekah dan Madinah.."

aku membelek2....hati aku berperang....

"harganya mahal.....mcm mana ni....kalau beli pun...ntah bila aku nak baca......" kata ati aku sendiri......tapi dari jauh aku dengar satu suara...

"beli je intan......kalau ko boleh beli seminggu 2 novel sekali gus..ada peruntukan setiap bulan...xkan x bleh spend skit duit untuk benda2 kerohanian....x malu ke?"

"ok lah dik.....saya beli satu." kata aku dengan menjeling buku AL-TAHZAN yg aku beli awal taun...masih cantik x terusik....


ni lah buku yg baru aku beli..mengandungi ayat2 dari al-quran yang diturunkan berserta dengan terjemahan......ada juga sejarah dan cerita disebalik turnnya ayat tersebut


n ketebalan dia...mmg tebal...2 x ganda dari tebal novel yg slalu aku baca....


ni CD yg trut disertakan dengan pembelian buku tersebut...

ni buku La-tahzan yg aku beli awal taun...skit pun aku x baca lagik.....masih cantik lagik





OH HATI ---> x salah membeli....
Aku Tak Suka Menipu..Semua Aku Tulis Kisah Benar Saja

2 comments:

yanti isa said...

kak yan dah lama plan nak beli la tahzan ni..tapi tak terbeli2 lagi..

INTAN said...

ooo..klu nak pinjam saya punya pun bleh kak yan..hehe