Sunday, April 19, 2009

menyedut

lama pulak kami anak beranak tidak menyedut ...gamaknya sejak kemelesetan ekonomi..hehe...ke sejak aku mengalami kemelesetan pengawalan berat badan.....antara 2 ni le penyebabnya aku rasa.....xpun sbb dh lama aku x berpuasa maka napsu mkn aku kurang membuak2 gitew



td...incik hubby ajak ke Teluk Tempoyak..nk menyedut katanya...udah seakan2 gian gitew....xpe...gian sedut sivut xpe...jgn menyedut menda lain udah.....mintak d jauhkan la...




wajah girang adik....sokmo riang dia ni....bleh dia membebel sorang2 d kala kami semua tensen sbb lame beno oder sampai...siap baca doa tido bagai...baca kuat2 pulak tu....aku bio aje....baca lah anak..asalkan ko bahagia....





berbeza kerekter dgn dak abg....dia ala2 tertekan sbb kelaparan dan ketensenan akibat terlalu lama menunggu.....





yg d tgu sudah tiba...siput sedut masak lemak cili api..selain tu ada ikan bakar...tp budak2 ni..cam biasa..fokus utama adalah siput.....tuk abg lega banyak aku gan incik hubby sbb dia dh pandai menyedut sendiri...tensen gan adik jelah..udah mcm mesin sedut aku ni hah menyedut siput utk dia...sabo ajelah....







OH HATI--> macih utk arwah abah yg mengajar aku menyedut siput....
Aku Tak Suka Menipu..Semua Aku Tulis Kisah Benar Saja

15 comments:

benludin said...

sesapa yg pakai gigi palsu elak2kan lah makan siput sedut nih

intan.dayana said...

wahhh..best tu mkn siput sedut.
menu untuk bukak puase tatkala d bulan ramadhan.

@LiYaNNuaR said...

serius nokkk... aku tak penah nyedut sivut2 nihhh... nanti nak torai ler... wakakakaka... nampak mcm lazatttt gitu...

adik mmg comellll... kan nokkk kannn... peace!!!

zino said...

nak sedut tu pun kena ada stail juga.. kalau tak jenuh menyedut siput nya dok sembunyi dalam tu..hehe

anak anak zino sorang pun tak lulus lagi siput sedut ni hehe

Rantong said...

Salam ziarah.

Rancangan "Who Wants To Be A MillionaireBlogger.Net" kini, ke udara di screen komputer anda. Sertai & daftar sekarang. Kemasukan adalah PERCUMA...

en_me said...

sedut tewww..

Adry said...

sedut jangan tak sedut!! hehehe


Adry @ http://www.adrysabry.com

kayteeze said...

Laaa.......sedut siput rupanya.. buat suspen je...kih kih ..!!

Anak Pendang Sekeluarga said...

Salam...wah ,skrg nie harga sifut mahal le...

Mak Su said...

ada award utk mu

Uncle Lee said...

Hello Intan, noticed you orang Penang? Saya suka Penang. The food and the beautiful, friendly people with your kind of IsIand charm.
Good looking kids you have.

WoW! I love that siput dish in your this posting. I have not eaten that I think 25 years.
Looking at your pic I can just imagine the beautiful aroma.
You keep well and have a pleasant week, best regards, Lee.

Anonymous said...

hohoho.tu msti rmbut bru adik.
-along-

syareena said...

walamak cidaappppnye...

selain cput ni apela gi bende yg boleh disedut ye? hehe

Rozita said...

tk berape expert menyedut :)

Aida Alias said...

dah lama tak mkn siput sedut ni.. mmg sedap!.. rasanya dh 3-4thn tk pernah menyedut..