Sunday, April 5, 2009

1 april lalu

fs07

ada yg bertanya...apa yg berlaku pd 1 april lepas...yelah....aku bercuti....dan yg lebih penting bercuti d hari lahir...biasanya sehari sblm bcuti...aku akan remind bos...wpun dia yg approve cuti aku..n aku biasanya mohon cuti ikut protokol (sekurang2nya 7 hari sblm)...tp biasanya bos aku x ingat langsung.....short term memory kaedahnya....xpe...redha aje....semua bos gitew agaknya..byk menda nk pikir...tp..pd 31/3 lepas.....aku langsung x ckp apa2 gan bos psl cuti aku esoknya....aku malas mahu bersoal jwp....bos aku cukup susah mahu approve cuti aku..kkdg permohonan aku d biar tanpa approval sehingga sehari sblm cuti..katanya mahu pastikan pd ari aku bercuti.....khidmat aku benar2 tidak d perlukan....boleh gitew?....sbb tu aku suka klu EL aje....padan muka dia..pd muka aku jugak sbb rekod aku jadi x elok..huhuhuh




fs32

erkkk...ok...balik pd cerita......ari tu...wpun bcuti...aku bangun tido mcm biasa....siapkan ilhan nk ke sekolah.....pastu cadangnya nk kuwar terus...tp cari suwar jeans x jumpa.....amat tertekan...kemana ia ilang?....aku ada 2 lai jeans je yg aku suka pakai...satu tu basah....n satu lagi udah ilang ntah kemana....terus aku merajuk...tak nk kuwar kaedahnya...n mcm biasa....super hero aku incik hubby yg mmg bijaksana dlm proses mencari dan menyelamat..telah menjumpai 'suspek' tersebut..terselit2 d celah beg...wakkaka.....hampes...camne aku x jumpa...termalu d sitew




fs06

lepas mkn d 'cergas'.....mentara tgu yati balik dr klinik...incik hubby terjah kedai moto kat gelugor....adeih.....x kose aku nk ikut..lepak dlm keta sampai abiskan novel trilogi fauziah ashari....bila yati roger kata dh ada kat umah.....aku terus ke umah dia....ambik CC itew...kendian terus g opis utk pass kat budak2.....terjah kat kak mery suh pass kat jemaah yg lain....kendian....g seberang tuk pass CC cute itew pd kak ros....lepas selesai semuanya..incik hubby ajak ke Tlk Air tawar..umah kwn dia Mat..ntah projek apa dwang ni....aku sengeh je dgar dwang sembang....klu bangkang kang..kata x kasi sokongan moral pulak..waakakak...




fs30

pastu..kami g SP.....cari HAJABA x jumpa....tp jumpa RFC....yok mkn ayam.....lepas mkn...baru jumpa itew HAJABA....hek eleh...1 line je gan RFC tu...naper td x nampak?....






fs09

lepas selesai semua...aku ikut je mana incik hubby gan itew mat pegi...menguruskan projek dwang itew....adeih.....lepak dlm keta aje baca novel...







OH HATI--> kami kuwar kui 9 pagi..n balik kui 9 mlm...nasib budak2 tu tggal kat umah..klu x...belenggas jugak la kan....xde open table d mana2 ye kwn2.....kami x amalkan menda2 itew....incik hubby suh pilih blouse kat hajaba...kaedahnya nk kasi adiah le kot...tp bila aku tgok harganya yg ala2 terlampau.....aku jadi x sampai ati...xpe la...xyah adiah le abah.....daku redha je...
Aku Tak Suka Menipu..Semua Aku Tulis Kisah Benar Saja

10 comments:

makpeah said...

Salam....

Peah tak pernah makan kat RFC tu... sedap tak ?

Aida Alias said...

lahai intan.. hilang suar pulak ye.. sib baik jumpa.. brg hajaba tu mahal2 ye..

Mr PenyuBiru said...

aku teringin benor nak makan kat RFC tu.takde sape nak blanje ke? hik3..

intan.dayana said...

hepi belated beday akak...hehe~mOga panjang umO dan d murahkan rejeki..

Rozita said...

bila ler akak nak sampai hajaba

rynas said...

baguih tol hang Tan tidak meminta-minta hadiah drp suami..cam tu ler isteri mithali...

pjan a.k.a fizan said...

gilak...RFC antara ayam paling sedap pernah aku rasa....bila tahun nak pergi lagi....hajaba?? baju dia tak de RM100 jgn mimpi la....tp aku tak boleh pakai..baju dia panjang2..hehe ko tau ka taste aku..hik hik

en_me said...

takper, yg lepas jangan dikenang.. next time leh datang hajaba dulu kannnns.. ammvoiii akak intan tewww

Mak Su said...

happy belated birthday ya intan :)

INTAN said...

makpeah--> sedap jugak le....eh..mmg sedap la..hehe

aida--> nasib le jumpa..udah le aku x byk jeans...byk yg dh x muat..wakkaka

penyu--> meh aku lanjer...tp ko bayo sendiri eh

intan.dayana--> hepi belated jugak utk intan..muah!!

kak ita--> sy pun sampai sbb kebetulan ada kat SP..klu idak...x sampai2 jugak gamaknya

ct--> kesian kat dia...aku x sampai ati..hehe

pjan--> aku suka gak blouse dia..sesuai nk pakai g opis...

me--> amvoiii me itew...

maksu--> macih maksu!!!