Saturday, May 2, 2009

pencapaian

sedang aku asyik mengembara dr satu blog ke satu blog yg lain...aku terpandang (dgn pandangan ghairah) 1 N3 d blog ini ... gambo laksa okeh....aku tau empunya diri blog tersebut mmg hantu kpd hantu laksa..saling x tumpah mcm aku...dia bleh d katakan akan buat laksa setiap minggu bagi memenuhi tuntutan perutnya...



aku ushar gambo laksa tu dgn pandangan magrifat gitew....hampir 2 mangkuk air lio aku merembes....aku sungguh tergoda....aku kira, jika esoknya aku masih tidak dpt mkn laksa...aku mesti mengalami sawan laksa dgn kronik....



maka, hari ni..dgn langkah bergaya, keazaman yg jitu...aku nekad....aku harus melaksa okeh...tidak ada apa yg boleh menghalang keinginan aku itew....wpun ketika membeli belah bahan2 melaksa...aku hampir putus asa bila aku dgn riaknya memberitahu TED (kami ber sms ketika itu) yg aku merancang utk melaksa esok hari dia membalas sms aku dgn ayat sebegini...."OMG kak...ko sihat ke?"....wakkakaka....hampeh ko ted!!! aku tau le aku x suka memasak...wakkakak



maka, inilah hasilnya....kata TED..jgn lufa menempek gambo sbg bukti....harus lah kan..bukankan pencapaian yg hebat itu harus d hebahkan....wkakakakak








OH HATI--> seharian melaksa x kira waktu....kepuasan?..perh...sukar d ceritakan
Aku Tak Suka Menipu..Semua Aku Tulis Kisah Benar Saja

18 comments:

kenari said...

intan...mai sepinggannnn!!! (tiru gaya iklan kopi tu) :-p looks delicious...congrats k

Cik Amoi said...

sentap okey kalo bukak blog ade mknan...

rindu laksa penang='(

pusat said...

waaahhhhhh..... hampeh tul la.... selama ni pekena laksa pantai timur.... pening dah kepala.... manele nak cari laksa asam kat sini....

fizan *sew addict!* said...

GILAK!!!! aku suke laksa ko nokss!! bak mai sebesen!! merembess ayaq lioq aku weih...

Aida Alias said...

teringin la pulak... sedapnya.. lagi2 kalo ada org yg masakkan hehe

@LiYaNNuaR said...

kelmarin baru je pekena laksa kat kg... kurenggggg gitu... takleh celen ko punya laksa nokkk...

zue@zman said...

Intan...mai pos sni sepinggan, terlioq haku nengok ....

kabussenja said...

tak suke sgt laksa tp tgk gambar ni geram la pulakkk...

Prettybaker said...

Huh... terliur aku tengok laksa tu!!
Pandai ko rebus telur, elok je kuning dia masak...memang membanggakan lah tahap pencapaian mu inii...

Ermm, laksa tu ko beli kat kedai mana nok?? Nampak sedap laa...Kuah pun nampak pekat jee...

Wakakaka...mesti terhiris ati dan hempedu ni!!

U-jin said...

aiseh laksa ler....tetiba cam kena sawan laksa gak r...ekeke

kayteeze said...

Ho ho...kak tie baru je makan laksa tadi, beli sebungkus kat pokcik tet tet.

Tapi rasanya hampeh... paksa gak tekak ni menelan. Bukan pokcik tu yang buat, dia cuma tukang jual je.. menyesal pulak beli tadi, hu hu..

Ada lagi ke laksa tu ??

en_me said...

perghhh.. merembess ghitewww

Rozita said...

ha ha ko mmg hantu segala hantu bagi segala laksa..

mamai said...

nice blog nice story all about true but yet we still in.......

Yunus Badawi said...

wah ko makan laksa tak jemput aku huaaah.

next time kita pekena laksa sarawak ya.

Mak Su said...

wow! belasah jer laksa iteww

INTAN said...

KENARI
bkn nampak je sedap...rasa on sodap...*perasang*

AMOI
cepat balik malysia...cepat dtg penang

PUSAT
suh agnes monica buatkan...hehehe

FIZAN
leh...time ko buat..ko kasi kat aku pulak 2 besen okeh..hehe

AIDA
kan....org masakkan mmg sodap!!

LIYA
ko pandai bodek n beli jiwa aku noks...hehe

ZUE
pos kat hang kat SG nun....?...hehe....basah le sampui...hehe

KABUSSENJA
laksa ni nampak fotogenik dlm gambo..hehe

YATIE
mak sentap nyah!!!

ME
kan u olls....*perasang* lagik

KAK ITA
hantu pun takut sy rasa..ngeh2

MAMAI
hai...thanks 4 drop by

YB
daku x suka laksa sarawak...ari tu saja ckp jerk...hehe...nk mkn laksa mak haikal....eh...haikal ke nama anak ko?..ngeh2

MAKSU
udah tinggal poyok je maksu..hehe

syareena said...

lajinnya masak,

smalam hubby belikan laksa tp sya mkn lmbt dlm kul 10. sekali.....

dah basi da.... cis bedebah sgguh...huhu