Tuesday, March 17, 2009

kaedah org lapar..

:44:

pagi tadi aku lapo sungguh2...sungguh sungguh amat kata org utara...baru aku tingat..kali terakhir aku mkn adalah pd waktu tgh ari waktu break time kelmarinnya...mkn nasik putih 1/2 gan sup sayur...pastu ptg main ping pong...mlm x mkn sbb kenyang+letih....akibatnya....pagi tu perut aku berkeriok sakan....




:40:

nk pesan budak2 beli bekfes pun x sempat...kuwar bekfes apatah lagi.....pagi ni ada lawatan budak2 sek Kuala Ketil....pastu kui 1o ada meeting....mmg xdan..aku sempat bancuh air teh...nk cicah semekut pun x sempat..terkejar2...




:48:

akibatnya..tgh ari tu.....aku nekad...aku akan mkn nasik...klu bleh nasik yg menambun..bio jadi bukit..bergunung pun aku x kisah...yg beshnya hani soraya pun kebuluran sama kaedah mcm aku..jadi kami nekad...hani kata..."kak intan.....pastikan klu ko mintak tambah nasik....mintak tambah jugak utk aku..."....maka......haaa...hambeekkkkk.....nasi penuh pingan sampai aku keliru bagaimana nk susun atur lauk yg sepatutnya....melimpah ruah gitew....



:31:

kaedahnya dh mcm pekerja bangladesh....slalu aku tgok dwang ni...(termasuk pekerja Nepal)...klu mkn nasik mmg menimbun...mcm 24 ari berpuasa x mkn2 gitew....dwang ni mkn byk sbb keje dwang fizkal skit gamaknya....tp aku gan hani..dah jadi ala2 pekerja bangladeh gan Nepal tadik...aku x pedulik dah....kalau ada le balaks balaks yg usha kot2 ada ati nk ngorat..aku rasa dwang mmg cansel bila tgok nasik melimpah ruah begitu...takut dwang nk ngorat aku rasa...wahahhah...






:16:

nampak x...klu ikut ati mcm nk tambah lauk lagi tuh...tp sbb aku malas nk taruh dlm pingan asing.....pastu klu letak dlm pingan tu jugak takut lauk tergolek jatuh..aku pendam hasrat ati....aku x pasti aku sempat baca bismillah ke idak...doa mkn mmg sah sah x baca...huhuhu.....mungkin jugak aku x baca bismillah sbb lepas licin...aku masih terasa ada ruang yg bleh d isi dlm perut mungil ku..wakkakaka







OH HATI--> lega aihhh..kenyang sampai mlm..
Aku Tak Suka Menipu..Semua Aku Tulis Kisah Benar Saja

8 comments:

kabussenja said...

tgk pinggan seblum dan selepas tu... terkeduuu.. no komen! ngeh3X

@LiYaNNuaR said...

aduhaiii... rini aku mangan bubur aje nokkk... lapor ler... esok aku kaver mcm korang lahhh... itu sudah pastiiii..

Mr PenyuBiru said...

tentu dioarang ingat ko akak nepal.hehe

en_me said...

fewwwittt.. akak yg makan banyak tewwww

Rozita said...

betul ke ble abis tu?

Riezal said...

salah tu.. orang utagha cakap.. LAPAQ nak MAMPUIH.. :). Hang ni intan.. kalau tak boh gambaq2 lauk, nasi tak sah.. berguling aku lapaq kat sini dah laa tengah ujan lebat ni.. tala nasi panaih2 time ujan ni.. fuh.. mata kuyuuu sambil usap2 perut ku gendut ini

~wAniE~ said...

amboi..mmng lapo betul kak intan nie...heheheh..pas mkn mesti ngntuk gile...

Yanmie said...

huhuhu..lapar giler tu..bersih pinggan tu..hahahaa...