Wednesday, March 25, 2009

i'm sorry!!!




aku byk keje minggu ni......aku stress sorang2....abis2 pun...aku ckp kuat2 gan staf....dwang ni paham sgt...klu tiba2 aku pot pet pot pet......ada le tu yg mengganggu fikiran aku....nk update blog pun x sempat...ni curik2 masa...nk kabo konon byk keje.....mcm aku sorang je byk keje ye dak...



tp...alangkan tensenya jika kita byk keje sbb org lain x buat keje masing2....amat2 tensen ok....dan sbg manusia yg terpaksa menelan..aku kena telan wpun aku rasa menda tu x boleh nk masuk.....paling2....aku kuwar jugak 2 3 patah ayat keji...paling2 jugak...aku letak tagline bukan2..ngarut kat YM aku...tp..hakikatnya....aku staf...dan org yg menekan aku adalah org yg mempunyai kuasa mutlak...aku bencik!!



dan hakikatnya..d sebalik aku tensen dan byk keje...emosi aku pun terganggu...sindrom bulanan gamaknya...x pedulik la.....tp aku jadi bencik dgn org sekeliling...manusia2 yg pada aku memakai topeng...memegang watak mulia...tp sebenarnya topeng semata2...aku benci manusia yg mencari aku d kala dia memerlukan bantuan.....cari aku utk kepentingan..dan aku menjadi org baik menolong dgn ikhlas....tp...bila org tu mengecap kebahagian...atau dlm erti kata lain....dia dh idup mewah skit.....perangai dia...HAZAB ok....mcm aku ni takde sumbangan dlm kehidupan susah dia suatu ketika dulu....ingat la....tuhan ni nk uji kita..bukan dia terunkan azab aje...bkn dia uji dgn menda2 yg menderita...kadang2 dia kasi kita bahagia...kasi kita harta dan kemewahan....kasi kesenangan idup..nak tgok...kita ni bersyukur x?..nak tgok..kita ni jadi org riak x lepas tu...jadi org belagak x....jadi org kedekut x.....jadi keji x dgn perbuatan dan percakapan....semua tu ujian tuhan ok....jangan lupa menda tu.....







OH HATI--> ada org anggap..bila individu tu nampak alim dan sopan santun.....ckp lemah lembut......sekolah pulak..sekolah agama.....individu tu mulia......baik......tp kkdg2 kita lupa....keimanan bkn boleh dpt hanya melalui sek agama...bkn sbb mak apak kita org baik2 kita ni mewarisi kebaikan dwang.....dan hakikatnya....zaman skrg...dh ramai org jadi TANGGANG dan MALIN KUNDANG tanpa dwang sendiri sedar...!!!
Aku Tak Suka Menipu..Semua Aku Tulis Kisah Benar Saja

3 comments:

Yanmie said...

fuh dahsyat tul..sabar iaaa...Yan setuju dgn ungkapan akak yg kat OH HATI tu...sangat2 setuju..

Mak Su said...

oohh jiwa..perkara2 ni memang bikin makan hati berulam jantung ler :(

en_me said...

bznyerrr ..