Thursday, March 12, 2009

bunga perasit kuning





:cinonet_30:

sumpah sblm ni aku x tau langsung pasal kewujudan pokok bunga perasit kaler kuning ni...ntah kenapa aku langsung tidak pekak peka pd flora dan fauna...aku jadi malu pd alam sekitar....walhal pokok ni bleh d lihat dgn jelas dr tingkat bilik aku....hanya perlu menghulurkan sedikit kepala kuwar dan menjengok..nescaya aku boleh melihat panorama indah ini dgn jelas



:cinonet_12:

aku hanya sedar ttg nya bila Timb Naib Canselor (TNC R&I) dtg utk lawatan ke jabatan aku...dlm sesi perjumpaan itu, dia share perkara yg mungkin ramai antara kami tidak sedar langsung...bahawa bunga kuning yg menumpang (perasit) kat pokok besar tepi selekoh bangunan pejabat kami ni adalah satu2nya fauna yg ada d Penang (ke d malaysia..aku terlupa fakta ni...) skrg ni..kami dlm usha utk mem'perasit kan bunga ini pd pokok lain....utk menambah bilangan 'mak angkat' dia...



:cinonet_17:

kebetulan bbrapa minggu lepas....saat2 indah telah berlaku d mana bunganya mekar dgn tidak terhingga....satu panorama indah yg sungguh mengagumkan....sungguh luar biasa cantik ok....pokok yg besar itu seolah2 berbunga dgn lebatnya...dn bunganya berwarna kuning...



:cinonet_03:

tp minggu ni aku tgok bunga nya sudah tidak mekar lagik...tiada lagi pemandangan pokok besar berbunga kuning....aku merinduinya....





OH HATI--> indahnya ciptaan tuhan!!!
Aku Tak Suka Menipu..Semua Aku Tulis Kisah Benar Saja

4 comments:

ONE ZABA said...

kalau antu langsuir bertenggek kat situ pun mesti intan tak perasan punyala...cuba tengok memalam kut ada.

@LiYaNNuaR said...

aku pon baru tau nihhhh... hehehe

kabussenja said...

cintailah flora dan juga fauna kita...

INTAN said...

1 zaba--> ko ni cikgu..suspen den tau..hehehe

liya--> nti ko register sini leh usha pokok ni...hehe

kabussenja--> yes.....sokong!!