Tuesday, March 10, 2009

ilmu mengurut





@blogmenjerit

nampak ngak?...atas tu....minyak masak bersama hirisan bawang putih...klu ssiapa yg slalu g ngurut tradisional...sure biasa tgok ramuan ni..mmg slalu d gunakan dgn meluas ok...





abg chik aku dpt ilmu ngurut secara tidak sengaja...katanya dpt dlm mimpi...aku xmo komen psl tu la kan......tp..dia mmg x pnh wat pengumuman psl kepandaian dia ni...dia senyap aje....sbb dia rasa...lepas ngurut, badan dia x sedap..jadi..dia ngurut berdasarkan kes by kes gitew...tp mmg lawak aku tgok dia...duduk kat sebelah pun...dia bleh kuwar angin kot mulut..konon2 badan org byk angin....melampau2 lak tu..udah mcm org morning sickness kaedahnya..haha





ari tu...aku saja2 la kata..."sila urut org abg chik..."....tiba2 dia nak..kagum le aku kan...dn suh aku prepare ramuan d atas...harus le aku tergedik2 gitew....dgn pantas menyediakannya...perhh.....menjerit2 aku...gilak dia picit..lagi aku jerit..lagik dia tenyeh....hamboiiii.......agak kejam kaedah urutannya....tambah2 bila aku citer psl pergelangan kaki kiri aku yg cedera masa main netball ari tuh...wah wah wah....bersungguh2 d ulinya bahagian itu...





1 badan ok dia urut...lepas sattle....beralih ke kak chik aku pulak...hahahhaa......penyudahnya mlm tu tangan dia sakit...berdenyut2 katanya..hehehe...





OH HATI---> tp...sejujurnya..pergelangan kaki aku dh ok...bila sembahyang dah x rasa sakit utk melipat kaki lagik
Aku Tak Suka Menipu..Semua Aku Tulis Kisah Benar Saja

14 comments:

su said...

sedapnyer kene urut..balik kg ni nanti nak urut gak lah...bdn2 pon lenguh segala! huhu..

Riezal said...

ermm itu laa masalahnya.. nak urut orang ni bukan leh sebarang orang.. kalau tak kena macam aku.. dulu angin banyak gila.. takleh kluar badan berguling2 gak kena.. last2 bergegar dalam kreta baru kluar angin :)Bukan di mulut tapi di buntut :)

benludin said...

lama tak mengurut badan...patut la rasaa lenguhn jeh..

en_me said...

aderr cakar rimau takkks.. ehehe

~wAniE~ said...

geli la kalo org urut..mesti nk gelak2..hehhehe

Mak Su said...

maksu bubuh bawang besar, sekali ngan cili melaka.

ekhalidah said...

laju laa n3 blog intan ...asik ketinggalan ..lama tak komen (walaupun org yg cantik..hehee)

ekhalidah said...

balik kg bulan lepas ..akak pun urut kat kaki..lega rasa dah tak sakit tapak kaki mcm sebelum ni ... tp dah mula nak sakit semula..org tu pesan suruh tuam/picit2 kaki pada batubata yg dipanaskan

ONE ZABA said...

urut-urut ibu duit boleh tak...ahakkk

syareena said...

e... x best la urut geli... huhu
urut time dlm pantang jek hiks

Uncle Lee said...

Hello Intan, love your blog page cartoons, hilarious!
And you sure one great cook too.

Happy cooking and keep a song in your heat, best regards, Lee.

Tie said...

Eh, kak tie tak tahu lak bubuh bawang putih tu...biasa kat kelantan, depa guna minyak je...

INTAN said...

su--> mmg sedap...lepas tu badan rasa ringan ajerk

riezal --> kuwar angin kot bwh tu masuk ketegori kuwar angin dlm bdan jugak..hahah...bagus apa...lepas kuwar perut rasa lega kan...hehe

benluddin--> mmg patut ngurut le tuh..jgn ngurat ek..ahaks

me--> cakar buaya ada...nak belajo?..ahaks

wanie--> terai le...mmg besh..tp budak2 cam ko mmg rasa geli wanie...hehe

maksu--> tu mcm nk masak je...hahahha.....buh cili api x tahan tu...kui3

kak ida--> urut tapak ek kak...sy slalu g kat refleksiologi...mmg sakit..rasa mengeliat2....tp betoi le org kata ngurut ni ketagihan....

1 zaba--> alahaiii...hak tu x sempat belajo lagik le?....ada ke?..nk le jugak

cik sya--> aku suka...badan ni rasa letih dan lesu sokmo....bila ngurut rasa ringan..

uncle lee--> welkem..

kak tie--> kat perak..mak bidan mmg slalu buh gini klu dwang x guna ramuan minyak sendiri....bwg putih ni ada kena mengena dgn mempercepatkan pembuangan angin dlm badan gamaknya

@LiYaNNuaR said...

wah... ada keturunan ngurut rupanya... ok le tuh... hehehe...