Thursday, March 5, 2009

insurans

:soldier_07:

korang dh ambik insurans?...x kisah la insurans apa yg korang ambik (klu bleh ambik le yg islamic kan...)....selama ni...aku x pnh ada kesedaran sivik utk insurans ni...aku kenal sorang agen ni dh lama...aku rasa...dh masuk taun ketiga....lepas dia promote...n aku silent mode....dia x pnh kacau aku lagik...dia x push langsung...tp kami still keep in touch...kiranya...klu raya dia kasi kad....besday dia kol....klu free dia drop kat opis..sembang2.....tp x sentuh pun psl insurans...



:soldier_22:

aku bkn xmo ambik...aku tau...insurans ni mmg penting..terutama dgn situasi kini d mana penyakit dan kecelakaan akan berlaku tanpa langsung kita duga....tp ntah kenapa...aku asyik delay...delay...dan terus delay.....




:soldier_25:

lepas berita kematian kordri...aku termanggu sendiri...lama aku berfikir....mmg skrg aku sangat sihat (sihat sgt la sampai berat pun naik kan).....demam pun susah....cuma kkdg aku sakit kepala...tp....ni bukan lesen yg mengatakan aku tidak akan sakit (mintang simpang ok)....jika tidak..tiada lah pepatah..."malang tidak berbau"....aku jadi risau...aku jadi amat takut....aku rasa...aku perlu lakukan sesuatu...



:soldier_09:

dlm ketermangguan tu....tiba2 agen tu tipon aku...perh...pucuk d cita ulam mendatang ok...jimat kredit aku...xyah tipon dia...hahaha....dia pun x ckp byk..n aku pun x pikir panjang mcm slalu..terus setuju utk ambik madical card tu....aku xmo pikir lagik ok...tiada masa utk berfikir skrg....




:soldier_19:

korang mcm mana?....dh ambik?....kalau belum...buat sesuatu ok...jgn tgu lagi...mentara belum kena sakit...baik ambik..klu dh ada medical history ...dh susah nk lepas nti...'cegah sblm parah'....'sediakan payung sblm hujan dan panas' ok....




OH HATI--> tadi...dpt berita..salah seorang pensyarah aku masuk ICU...kritikal..masalah jantung..mlm ni ada bacaan yasin.......sama2 doakan dia ok..
Aku Tak Suka Menipu..Semua Aku Tulis Kisah Benar Saja

7 comments:

Rozita said...

ye..ambik yg hospitalisation & surgical ni mmg bagus. ambik utk satu family ke?

en_me said...

biasanya kalo kerja permanent, syarikat dah cover insuranncee.. kanns

Aida Alias said...

dgn jujurnya... sy belum pernah ambik apa2 insuran pun seumur hidup ni...

Rozita said...

en_me..mmg syarikat ada cover insurans tp bukan sekeluarga. tengok company lah jugak. masalahnya lepas pencen, umur dah tua kalu baru nak beli, susah sikit..ejen ins pun tak nak jual kat kita masa tu :)

INTAN said...

me--> private mngkin ada...utk gomen...depand jugak....tp daku..mmg x d cover oleh insuran d tempat keje....baru duk wat paper work..sbb melibatkan kos yg byk..kena kaji betoi2...gomen ni byk akta d bwhnya yg bekaitan...sbb kami ada x-Gratia....dia lain skit kedahnya

aida--> haku pun baru ambik je aida...tu pun sbb lepas d buat budget sedalam2nya...aku rasa...duit shoping aku tu..aku cut utk insurans...

kak ita---> betoi....klu gomen biasanya ada faedah rawatan aje...insurans kesihatan ni..takde....insuran cuti luar negara ada la...atau insuran cuti sabatikal....student mmg ada...utk staf..tarak

Mak Su said...

mmg bagus ada insuran. maksu pernah amik, tapi lps tu tak lepas nak byr :(

tp ada rancangan nak amik semula.

@LiYaNNuaR said...

elok sgt tuh dah ade insuran... aku masih delay lagiii... tgk le cemana... ade rezki.. ade le insuran tu nanti..