Friday, February 27, 2009

nostagia itu indah







:cinonet_11:

perkara d atas adalah indah okeh...jika ia boleh d rasa.....rasanya sgt manis...sweet!!! wpun manis berlebihan tidak bagus utk kesihatan....tp kamanisan d atas adalah d benarkan.....malah d galakkan......biarkan aku berada d dlm keindahan yg manis ini buat seketika......biar aku dgn kenangan itu..kerana ia sungguh indah dan aku bahagia dgn keindahan ini...



:cinonet_03:

byk perkara yg aku rindu dgn melihat gambar d atas......antaranya....kerinduan yg keterlaluan pd arwah abah......wajah abah tak penah lekang d kotak fikiran....abah seolah2 'hidup' d sisi aku..sentiasa ketawa dan tersenyum bila aku gembira....berlinang air mata dan mengusap rambut aku d kala aku duka.....sentiasa jalan beriringan dgn aku..berada d sisi...betul2 d sisi sebelah kanan...amat2 terasa...aku akan sentiasa menjadi ANAKBABAH dan aku rela....aku rindu panggilan itu dr mulut abah....aku rindu sangat2.....menjadi ANAKBABAH pd abah adalah anugerah paling berharga utk aku sepanjang hayat...



:cinonet_40:

selain tu....aku rindu kasih sayang seorang TOK......aku sempat bersama tok sehingga aku berusia 8 tahun...rasa indah yg sukar d tafsir.....tok amat penyayang..amat melindungi....aku rindu bermain congkak bersama tok dan tok sentiasa membenarkan aku menang dan bersedia utk kalah demi melihat aku gembira.....aku rindu suasana ketika tok berpusu2 ketika berebut naik bus...tok akan pastikan aku naik dulu.....tok tolong tolak aku dr belakang dan tolak org lain...demi memastikan aku naik dgn selamat...aku rindu tok......rindu sangat2....




:cinonet_05:

bkn saja arwah abah dan arwah tok......aku juga rindukan arwah alang....abg sulong dlm keluarga kami.....hampir 6 tahun aku kehilangan alang.....6 tahun yg sukar pd aku....dan kenangan indah terakhir bersama arwah adalah detik sejarah yg akan aku kenang sampai ke akhir hayat..detik d mana alang yg bersusah payah membawa aku ke hospital bila aku mula menunjukan tanda melahirkan anak pertama (masa tu incik hubby ada d penang sbb keje)...dia yg cemas dan bersungguh2.....setiap 5 minit bertanya sama ada aku masih boleh bertahan....hanya 22 hari selepas aku melahirkan anak sulong..ketika aku masih dlm tempoh berpantang d kampung..alang meninggalkan kami akibat kemalangan jalan raya....sakitnya tuhan saja yg tahu..deritanya aku tanggung sendiri...




:cinonet_11:

izinkan aku utk terus beremosi kerana mengingatkan perkara yg indah kadang kala mengundang rasa duka dan kesedihan yg keterlaluan...bukankah itu asam garam kehidupan...?






OH HATI ---> gambar ini d ambil d rumah kampung d Parit Buntar sekitar tahun 1974 atau awal 1975.....ketika itu aku masih tiada d dunia....
Aku Tak Suka Menipu..Semua Aku Tulis Kisah Benar Saja

6 comments:

@LiYaNNuaR said...

fuhh... sgt memoriesss nokkk... aku mmg takdo gambo versi ini... simpan leklok nokkkk... sama la kita... tak berayah... aku masih ber atok2 lagi... opah aje yg baru pergi bulan pose last year...

aku pon anak'ayah' jugakkkk nokk... namanya tetap ku jaja ke mana2 aku pegi.. tmasuklah dlm blog ini...

@LiYa takkan ado tanpa @NNuaR, okehhh... Al-Fatihah utk mereka2 yg kita sayangi...

tacing la entri nih nokkkk

rynas said...

kehilangan org tersayang mmg pahit untuk ditelan. TTp mengingati saat-saat gembira bersama mereka adalah kenangan terindah yg sukar dilupakan. Al-fatihah untuk yg tiada.

syareena said...

aduih... pedih rasenye klu aku terpakse hadapi perkara camni...
3 tahun dulu 2 mggu lagi auni nak lahir, uwan kesayangan aku meninggal. Yang buat aku sayu sgt, die mmg asyik sebut name aku beberapa mggu sblm pergi, pepun aku sempat balik tgk die sekali... dan, skang aku mulala nak nangis huhu x sempat nak tunjuk cicit die.....

tsue said...

benci aku caba sebab kua telah mengalirkan air mata..sabar la ya kak intan..tuhanl ebih sayangkand erang

pusat said...

rambut hippies!.... ekekeke... memang fofular zaman tuh...

INTAN said...

liya--> aku xde gambo ni..memandangkan aku tiada dlm gambar...ni aku snap kakak aku punya......lepas ni leh scan balik.....alfatihah utk yg tiada...

ct--> ye ye...kdg kala bila mengingat..kita akn sedih.....tp dgn ingatan itu lah mereka dekat d hati kita

cik sya--> mmg kita xkan lari dr kehilangan yg tersayang ni....sbg umat islam...kita kena redha....tp...perkara itu mmg sukar...

hani--> mmg...aku redha dan pasrah..cuma bila kerinduan....aku mmg gagal mengawal air mata

pusat--> zaman ko ek?..hehehe...