Thursday, February 19, 2009

TAG dr kak ita

:mPeluh:


Sila berikan kegunaan lain yang digunakan oleh anda kepada barang-barang yang dinyatakan di bawah (maksudnya, bukan kegunaan sebenar barang tu tapi kegunaan tambahan yang boleh anda aplikasikan..kira kreatif la konon!)


1) Anak Kunci
Kegunaan asal - tentulah utk mengunci sesuatu spt pintu, kabinet, almari dll
Kegunaan sampingan - incik hubby aku guna anak konci utk congkil telinga...amat pengotor....dun torai this at home kanak2!!!!




2) Penutup Pen
Kegunaan asal - menutup mata pena anda supaya ink nya tidak terkena pada poket baju atau supaya ink nya tidak kering.
Kegunaan sampingan - congkil palam (eh...palam ke?..ke pelam?...koh3)
hak 2 mata tuh....satu mata lagi nk kasi masuk jugak..cucuk gan penutup pen hak bahagian tajam tuh...koh3




3) Botol mineral
Kegunaan asal - menyimpan air mineral sebagai minuman anda
Kegunaan sampingan - aku slalu guna tuk tepuk2..masa game ping pong baru2 ni..kami ambil botol mineral tuk hasilkan bunyi sokongan yg keterlaluan..kasi psiko team lawan....kah kah kah..berhasil beb...!!!




4) Paper Lama
Kegunaan asal - bahan bacaan, paper hari Ahad....hari Selasa baru smpat baca :)
Kegunaan sampingan - sumber pendapatan sampingan...kumpul lama2....kasi cecah syiling...tipon uncle mai angkat...dpt le sepoloh ringgit ke...sebelas ringgit ke..jadik le wat beli ais krim sebatang 2..hahaha




5) Seluar 'D' lama
Kegunaan asal - pakaian dalaman, bukan nya luaran seperti superman!
Kegunaan sampingan - petua org tua....spetot ni....tonyoh2 d muka utk org yg byk jerawat....aku musykil.....hahaha...tp ni le petua mak aku dulu...nasib aku x buat...kah2




6) Lesung batu
Kegunaan asal - menumbuk cili, bawang, kunyit dll
Kegunaan sampingan - ketuk ais kasi hancus.....xpun ketuk serai...hehe....jadi mereton pun okeh




7) Langsir
Kegunaan asal - digantung pada tingkap utk melindungi cahaya drpd memasuki ruang rumah kita
Kegunaan sampingan - wat lap tangan yg basah...cari tisu x jumpa....wat2 tepi tingkap tgok pemandangan d luar...pastu lap tangan..hahhaa




8) Komputer pejabat
Kegunaan asal - utk menyiapkan kerja
Kegunaan sampingan - klu geram kat bos...tempat utk lepaskan geram...kasi hembuk sedas dua..




9) Duit Syiling
Kegunaan asal - masukkan ke dalam tabung, buat belanja anak2 sekolah
Kegunaan sampingan - klu dlm game...utk d lambung dan tentukan sapa start dulu...kepala ke ekor?




10) Laman Blog
Kegunaan asal - menulis, menjual barang, menambah kenalan & ilmu pengetahuan
Kegunaan sampingan - mengina agama......aku hot betoi makluk mcm ni....ko tulis le psl diri ko...ko berak berapa kali sehari ke...kenapa ko nk tulis psl agama org lain ni?...




Mangsa seterus nya :

1) ALIYANUAR

2) PENYUBIRU

3) CT ZACK

4) AINAL




:mDarah:



OH HATI---> x reti2?....buat cepattttt!!!!
Aku Tak Suka Menipu..Semua Aku Tulis Kisah Benar Saja

5 comments:

@LiYaNNuaR said...

tgk tuhh... kau mmg keji nokk... kejikkkkkkk bkuasa sratuihhhh... dah la tag aku yg ado tu tah bila aku nak jawabbb... ni dok ado laieeee... ceyyyy...

ujung2 aku bulan aku jawab ek... hahaha...

@LiYaNNuaR said...

opssst.... tgk tuuu... dah terralat... sila abaikan aku di sebelah ujung2 itu yak... hehehe... k la.. mau titon la... fenatttt bchampooor bengang dok mlayan apek sengallll pg tadiikk :(

Mr PenyuBiru said...

adehh! tak habis² lagi dendam kesumat ko padaku ek.haha..

dalam konteks ni aku kena buat lambat².haha..

Rozita said...

siapa yang kena tag tu sila langsaikan, sebab ni kira menguji kreativiti anda

INTAN said...

liya--> aku terlupa psl list ko yg sedepa tuh nok..kesian ko..hahaha.....felan2 ye...jgn gopoh gapah


penyu--> well u know me ye...hahahaha <---gelak jahat


kak ita--> ye ye..saya dh langsai...tiada utang antara kita..hehe