Sunday, February 22, 2009

mari belajar bahasa arab





:mHurm:

gambar d atas aku cilok dr aida...heheh......aku malas mahu godek..dan kebetulan aku rasa...apa yg cuma aku paparkan kali ni...ada kena mengena skit gan gambo tersebut...




:mMuka:

td...ilhan menyanyi bahagian2 anggota muka dan badan dlm bahasa arab.....serius...aku ni bkn budak sekolah arab......aku x belajar bahasa arab.......aku belajar basic aje masa sekolah agama ptg dulu...nunnnn...masa sekolah rendah.....dah jadi sejarah....tp dlm byk2 anggota...bila dia sebut AINUN tu...mmg aku tau le...tu mata...hehehe....tu pun sbb aku dulu ada kwn nama ainun...dan awal2 dia beritahu maksudnya adalah mata...hehehe




:mGuilty:

lebih kurang mcm ni eh...klu aku silap taip nama anggota dlm bahasa arab tu..aku mintak maaf...sbb aku ikut cara sebutan ilhan semata2...dia plak masih pelat gitew...hehehe....." wa'sun kepala, ainun mata, uzunun telinga, a'fun hidung, yadun tangan, yijelun kaki".....lebih kurang ek......aku x pasti ejaan sebenar..hehe..



:mPeluh:

sambil2 tu dia tanya abah dia...
ilhan : " abah....wa'sun apa..."
abanh : "erk........mata"
ilhan : "salah...teka lagi...."
abah : "erkkk.....hidung kot...."
ilhan : "salah la.....kepala...ok....ikut abg ckp...(sambil nyanyi lagi)
ilhan : "abah nyanyi la mcm abg nyanyi..klu x mcm mana nk tau..."
abah pun nyanyi ikut dia......la la la la....
ilhan : "uzunun?"
abah : " hidung...."
ilhan : "salah...kan abg dh bg tau tadi...apa?"
abah : " tangan"
ilhan : "salah la.....abah ni mesti suka makan menda pedas....ustazah kata..klu mkn menda pedas...kita nti susah nk ingat....makan semut banyak kot....?"



:mHaha:

aku ada dlm bilik masa ni.....tgh salin baju...aku gelak berdekah2 dlm ati....kah kah kah....segan nk gelak kuat2...xkan aku nk malukan laki sendiri depan anak2 kan..kononnya jaga imej dia la....pd masa yg sama...aku duduk lama dlm bilik....sbb aku dengar incik hubby ckp dgn ilhan...."p tanya mama pulak".... kah kah kah...saja le tu kan..x puas ati dia kena buli gan anak...takut le aku kan..harus le aku berlamaan dlm bilik...aku tau AINUN aje..mcm mana?...hahahahhahah




OH HATI---> ilhan baru ajar aku...dia ckp kejap lagi dia nk tanya....aku takut...hahahaha
Aku Tak Suka Menipu..Semua Aku Tulis Kisah Benar Saja

2 comments:

Aida Alias said...

wakakkaka.. gelabah jugak nak kena test ngan anak.. siap sedia la ye.. hihi

@LiYaNNuaR said...

aku pon ado kawan nama Ainun... Ainun Sabarian lagikkk, nokkk... hehehe...

ok la tu.. blaja bahasa Arab... hehehe...