Wednesday, February 18, 2009

Geng: Pengembaraan bermula







@upin01


dah selamat aku tgok citer ni smlm....
setelah aku berdengki2an gan jemaah....
sbb dwang semua dh tgok...bila time mkn....
bergelak ketawa duk cerita...betapa aku dengki
sbb aku sorang x tgok lagik......skrg.....aku dh
bleh gelak ketawa secara berjemaah gan dwang...
har har har.....



@ipin01

Abg gan adik paling x cited okeh...
sbb dwang follow jugak siri ni kat TV....
tp..dlm pada dwang xcited...
aku kena ngaku...yg aku lebih x cited...
tergedik2 jugak la aku ni...hehehhe



@ipin02

lepas selesai beli tiket yg telah d booking....
aku beratur nk beli jajan utk bekalan...
"mak su...." 3 kali aku dengar suara memanggil..
aku wat dek aje.....yelah...mana de anak sedara aku kat sini kan..
"maksu..." kali ni lebih kuat....
aku usha pekerja yg duk entertain aku tuh...
dia ke yg panggil aku?...aku usha dan amati...
antara kenal gan x kenal.....dia sengeh2...sah
dia yg panggil aku......
lepas proses usha mengusha dan amat mengamati d jlnkan..
baru aku perasan....2 pupu aku rupanya....erk....
yelah kan..mak dia sepupu aku....dia kira 2 pupu la...
ke perkupu2 lah kami....



@fizi01

aku ada dengar gosip kata dia keje situ..
sbb x dpt pekerjaan yg sesuai...yelah...
tgh2 gawat ni..x perlu le memilih yedak...
tibai aje mana peluang yg ada......dia kta...
dah beli tiket ke...?.....yolah...mmg aku dh beli...
kerugian d situ..sbb dia kata..dia leh kasi tiket free...
kan dah rugi RM21.....xpe....masih ada peluang okeh...
lepas ni...klu aku benar2 x malu..aku cari dia utk tgok wayang free...kui3



@kakros02

okeh..komen psl pilem ni.....erkkk....
fantastic ....brilliant!!!....filem ni..mmg hebat ye...
byk aspek d dlmnya adalah amat outstanding gitew..
pencapaian yg boleh d banggakan...
kira x malu le filem anamasi kita klu bwk ke luar...
watak2 dlm filem ni mewakili masyarakat kat malaysia..
n lawak dia...lawak tempatan la...bleh d fahami dgn cepat...
latar belakang kampung dan desa jugak d garap dgn baik...
sangat2 hidup..begitu juga dgn suasana hutan dan kebun
durian...sangat2 real okeh....spt melihat menda yg real..


@ipin01

jalan cerita juga menarik wpun simple....
kisah yg amat dekat d hati okeh....
bkn kisah dongeng atau super hero...
peristiwa yg aku rasa...ada kenyataannya...
x mustahil benar2 belaku...atau mmg terjadi gitew
ttg misteri kehilangan durian d sebuah kampung....


@kakros01


jadinya.....jgn fikir filem ini hanya utk tontonan
kanak2 okeh...itu sangat klise ....filem animasi ni
sgt2 sesuai utk semua lapisan masyarakat....
malah aku rasa...org dewasa gelak lebih kuat dr budak2...


@upin02

c?..sapa kata malaysia x boleh...
malaysia mmg boleh!!!





OH HATI--> chaiyok!
Aku Tak Suka Menipu..Semua Aku Tulis Kisah Benar Saja

7 comments:

pjan a.k.a fizan said...

wei best ke?? huhu nampaknye aku beli cd je la..kat sini mana ada wayang HARAM!!

@LiYaNNuaR said...

kesiannya kat adik2 aku... tgk le ti cemana... ade uwanggg harus aku hangkot dgn mak aku sekalikkk...

boleh.. boleh bolehhhh... ;p

Aida Alias said...

wahh best citenya ye... nak gak beli CD.. hehehe

Anonymous said...

huhu.jelesnye.nk tgk gak.nk2.-along-

AddamBlack said...

wah! banyaknyer avatar upin dan ipin.

terima kasih sebab menonton. seronok rasanya anda turut gembira dengan filem kami.heheeee...

kepada yang nak tgk cd tuh, jangan beli yang cetak rompak tau. tunggu yang ori. (dvd siri upin ipin dah ada tau.ori laaa...)

Let's spread the GENG love~

-AddamBlack dari LCP-

INTAN said...

pjan--> pastikan CD ori ye...koh2.....


liya--> pastikan ko sebey...klu ada sedara mara keje kat panggung...leh dpt tiket pree...koh2


along--> hang mana leh tgok..mak hang kan x kasi hang tgok wyang...


addam--> wah terharunya...hehe...but onest...citer ni mmg besh.....suka suka suka....!!!

~wAniE~ said...

semalm wanie tgok cite tu..not bad la..blh d bangga kn la..comel nyer c upin n ipin tu.c oopet pn comey gakk hehhehe