Thursday, February 26, 2009

kenapa?

:bofu_14:

aku rasa...isu BERAT BADAN antara topik hangat aku sepanjang bulan FEB ni....adeih.....korang bersabo le ye...aku masih nk berbincang tentang isu ni....



:bofu_45:

berikut penemuan yg berjaya aku fikirkan (x kira la samada logik atau pun tidak) kenapa dan mengapa perempuan yg dah berkahwin dan mempunyai anak mcm aku mengalami masalah penambahan berat badan yg amat ketara...



:bofu_16:

1) hidup bahagia dan ceria....oleh itu...mulut asyik nk mkn aje....

2) bila suap anak2 mkn....secara tidak sengaja..tersuap ke mulut sendiri

3) sikap berjimat cermat yg menebal....bila tgok anak x abis mkn...atau suami x abis mkn.....kita sbg org yg sungguh berjimat cermat dan x suka membazir akan berusaha utk menghabiskan tanpa memikirkan risikonya dgn mendalam

4) sbg ibu dan isteri...pempuan ni berkeinginan utk menyajikan yg terbaik utk mereka...utk memastikan mereka menerima yg terbaik...pempuan2 mithali ni..akan cuba dulu...akan mkn dulu tuk pastikan org2 yg tersayang ni mendapat yg terbaik

5) kkdg bila sibuk gan urusan rumahtangga...x sedar yg mulut mengunyap makanan....huh...

6) incik hubby masing2 dh boyot...dwang dengki...dan berusaha tuk memastikan isteri dwang pun boyot jugak (bkn boyot 9 bulan tu ye)

7) utk membezakan antara pempuan bujang dgn wanita yg sudah berkorga...xkan nk slim jugak kan...kang ada org ngorat pulak...

8) kami ni ada mcm2 emosi yg sukar utk d ramal...ada ketikanya bila tgh emosional...mulut asyik nk mengunyap aje


erkkk......ada yg nak tulun tambah berikutnya....



:bofu_13:

berikut adalah kronologi berat badan aku...

--> masa tgh belajo kat U = 45kg

--> lepas grad.....keje = 46 - 47kg

--> kawin = 47kg

--> lepas ada anak sorang = 48kg

--> lepas start keje gomen = 49-50kg

--> lepas ada anak 2 = 57kg (sejurus lepas bersalin/dlm pantang)

--> bbrapa ketika selepas itu = 51kg

--> skrg = 53-56kg....!!! amazing!!!






OH HATI --> adeihhhh la aihhh
Aku Tak Suka Menipu..Semua Aku Tulis Kisah Benar Saja

3 comments:

@LiYaNNuaR said...

amazing la sgttt... sgt2 stuju dgn fakta2 yg dinyatakan itewwww...

rynas said...

alah baru 53 jer..hik..hik..hik..makan jer tan toksah dok fikir pasal berat badan tuh. nnati slim sgt org ngorat plak. laki tak kata apa tak per...biarkan jerlah

INTAN said...

liya--> amat2 amazing kan kan kan?....huhuhu....terbatuk2 d sitew...

ct--> 53 tu mcm bbrapa bulan lepas....skrg ni aku rasa 56 kot...kah kah kah...