Sunday, February 22, 2009

sawan makan



pagi2 kami anak beranak dh mkn....incik hubby balik keje mlm...jadi dia beli kan bekfes....sudah dia fahami yg isterinya yg terchinta ni...mmg ada masalah nk buat bekfes...hehehe.....terima lah seadanya yedak....dia beli meggi sup yg mmg aku suka bebeno...malah ilhan gan idlan juga suka...





aku fikir, itu mencukupi sehingga sekurang2nya ptg skit...sbb anak2 aku berdua ni..bkn pemakan orgnya...sesuai dgn tubuh badan dwang yg kecil genit spt abah dwang tu....tp malangnya, ketika beranjak ke pukul 11 pagi..ilhan merungut kata lapar...mula2 dia ckp dgn sopan santun...bila tgok aku xde respon..dia mula membuat lontaran suara.....vokal dia makin nyaring gitew..." lapaq....lapaq....abg lapaqqqq...."...perh...bunyi mcm udah seminggu x jumpa makanan.....kebuluran sungguh....bila dia start pasang suara...adik apatah lagi...dia tu kan suka meniru apa abg dia buat...dia pun menjerit2 sama....





utk mengelakkan rintihan dwang d dengari dan sekali gus pertuduhan terhadap aku berlaku oleh jiran tertangga....aku perlu buat sesuatu.....xde stok makanan sebenarnya...bila d selongkar....ada 2 butir telur....ada ikan bilis.....ada sayur yg hampir2 kecut (beli masa g CH dulu)...jadi....aku buat apa yg termampu...goreng telur dadar, ikan bilis goreng dan sayur.....siap!!!!....





2 kali dwang bertambah......perh.....lapo sungguh rupanya..ingat tipu aje..ke sbb aku masak dgn penuh kasih sayang kot...jadi semuanya jadi sedap....bkn dwang aje..sambil2 suap dwang tu (aku suap sbb nk pastikan dwang betul2 kenyang....) suapan aku byk kali jugak tersasar...masuk ke mulut sendiri..heheheh...





beranjak lewat ptg...ilhan sawan mkn lagik..kih2....dia ckp dia lapo...adeih.......jadinya..alang2 kami kuwar beli brg dapur...kami singgah d kedai mkn ni...."hussin tomyam" kat Sg Ara.....serius...kedai ni makin meningkat.....makanan makin bagus...service pun baik.....penggunjung makin ramai.....masa kami mkn tu..aku tgok pengunjung cina ramai betoi.....kat penang ni..kedai mkn cina mmg melata....tp...klu org cina yg byk pilihan ni dtg mkn kat kedai melayu..aku rasa...mesti sedap sungguh kan kedai ni...mari layan menu...






OH HATI--> aku diet....jd mkn sutun kangkung aje...gan bbrapa cucuk satey..hehe..diet ke tuh?
Aku Tak Suka Menipu..Semua Aku Tulis Kisah Benar Saja

7 comments:

@LiYaNNuaR said...

fuhh... meriah nokkk... mcm x sabo lak p naik Penang... keh keh keh...

Aida Alias said...

ishh ko ni kan.. tayang makanan selalu yg amat2 la mengiurkan.. hampir meleles liur.. ehhh sedapnya la kerabu pelam tu..

Mak Su said...

sawan makan, penyakit bahaya ni. selalu menghinggapi maksu, oops!

~wAniE~ said...

sekarang wanie pn dh kena tepias sawan mkn tu..makin nk exam makin kuat mkn..hehehhehe

syareena said...

huhu cik sya x suke tulla klu baca n3 ade gambo makanan ni.... kan dah rase nak jugak......huahuahua

INTAN said...

liya--> cepat nok...cepat ke mari..aku jugak x sabo nk jumpa ko..hehehe

aida--> hahaha......tp aku rasa....klu aku masuk blog ko...lagi le air lio aku menitik tgok hasil masakan ko tuh..hehe

maksu--> sawan makan xpe lagik maksu.....makan selagi terdaya..hehehe

wanie--> gitew ek...akak dulu masa belajo mmg mcm org u-topia...x lalu makan...rugi betoi..hehe

cik sya--> hahahah......jgn marah cik sya....sila le cari dan mkn sblm air lio menitik...hehe

Tie said...

Hu hu....kak tie suka lauk simple...sayur air dgn ikan goreng cicah lada kicap boleh buat kak tie tambah nasi lagik ! Hai...lapar pulak... belum makan lagi ni....