Thursday, February 26, 2009

x peduli lagi

pagi2 tadi...aku date gan incik hubby....yelah...dia pun...mentara tidak bekerja ni....rela menjadi dreba aku...aku suka...sbb aku mmg malas memandu kereta....biasanya klu incik hubby hantar aku bekerja..kami akan bekfes sama2......dgn tidak segan silu dan tanpa mengawal keinginan dan perasan...aku mkn nasik putih....1/2 gitew.....xpedulik...aku dh malas nk pedulik psl menjaga badan sekarang ni....aku makan dgn lahapnya....


pastu tadi...ada pak menteri dtg tampat keje ni.....segerombolan pegi le utk memeriahkan keadaan....tgok2 ada makan2 jugak...nasik.....ayam masak merah.....dalca......jemaah pinjam port subaidah utk mkn juaadah free...tp memandangkan aku kenyang...aku minum air kotak aje...


tp..baru 15 minit tadik...aku makan lagi nasik tu......xkan nk buang plak .....membazirkan kawan syaiton....so, aku makan....tanpa sekali lagi mempeduli psl kolestrol atau apa saja kandungan nasik dan lauk pauk tersebut....


seyes......aku rasa penat menjaga pemakanan......aku bkn diet keterlaluan...aku jaga saja....tp..aku kena terima hakikat.....usia makin lanjut...dah jadi remaja purba....aku kena terima hakikat...metabolisme aku dh x mcm dulu......skrg ni..nak naik mmg mudah.....makan kacang sebungkus pun berat bleh naik...tp nk turun tu..jenuh terceret beret...belum tentu berat akan turun...aku dh hampir2 putus asa....skrg..pendekatan aku...makan saja....tuhan bagi nikmat utk makan..maka, aku harus makan dan menikmati seadaanya....




OH HATI--> makan lah selagi anda boleh makan....
Aku Tak Suka Menipu..Semua Aku Tulis Kisah Benar Saja

6 comments:

Rozita said...

Amin...akhirnya dikau redha

~wAniE~ said...

selagi blh mkn kite mkn jer..pe kesah..nnti kalo dh x blh mkn br tahu..hehhehe

Mak Su said...

maksu paham intan, maksu pun rasa macm tu. malam tadi maksu makan 2 pinggan, sebab maksu buat nasik goreng bekfes utk anak2 tapi depa makan ciput2, so maksu tak sampai hati tgk nasik tu, maksu pun belasah lah :(, huhuhu

@LiYaNNuaR said...

give me 5 lalingggg, ahaks!!!

INTAN said...

kak ita--> dh lama redha...cuma masih ada sisa2 harapan...

wanie--> ko ckp le sbb ko slim lagik..hehehe...esok2 ko dh masuk fasa akak ni....sendiri mau ingat hehe

maksu--> mmg masalah sejagat kan? mcm N3 maksu sblm ni...kesian kita ni..kkdg berat kita bertambah sbb nk abiskan makanan anak2 yg x abis..

liya--> amat sadisss

@LiYaNNuaR said...

nokkk... tah tah ado isi kotttt... tak caye.. g check... kameren helen mari tuhhh... hua hua hua...