Sunday, September 14, 2008

ulser yg menyakitkan

seminggu lepas.....aku tergigit mulut (bahagian dlm sebelah bwh....) perhhh...rasanya spt yg korang tau la...mmg perit.....nyaris nk nitik air mata....lepas tu.....jadi le ulser...skit je...kecit je...dan x mendatangkan apa2 mudarat pun pd aku....aku leh mkn dan minum tanpa rasa apa2..pendek kata, x mengganggu gugat pemakanan aku la...

tapi lately, ulser tu dah membesar (mcm dibaja2 pulak....) besar dlm erti kata ulser, idak le besar gajah kan...tp besar dr biasa....agak2nya...dah jadi sebesar kacang tanah agaknya...aku dah jadi tidak selesa.....lidah pulak...asyik nk ke sana je (baca sbg ke ulser ye)....dah makin membengkak bibio aku....nk mkn pun jd makin perit....minum pun pedis...nk gosok gg rasa ngeletek.....pedissss......

memandangkan aku ni nk elakkan rasa sakit yg melampau klu ulser tu di rawat dgn garam (ni petua org tua2), td ptg aku g beli BONJELA.......x sabo nk tgu lepas bukak posa.....

elok2 pas sembahyang magrib.....berdesupppp aku g tenyeh menda tu...perhhh...pedis gak wehh...ngelupo jugak le seminit 2.....

besar lah harapan aku...agar ulser ni cepat baik.....nikmat mkn aku dh terjejas ni..huhuhu


ni lah rupernya bonjela bg yg tak mengenali....selain dr ulser....ssiapa yg ada bb kecik yg baru nk tumbuh gg...leh sapu kat gusi bb...leh legakan kesakitan dia...ni aku buat masa kat ali dulu.hasilnya...dia x meragam masa nk tubuh gg...sedar2....dah banyak je gg dia...




OH HATI ----> pedishh laaa...
Aku Tak Suka Menipu..Semua Aku Tulis Kisah Benar Saja

0 comments: