Saturday, September 13, 2008

terputus bekalan air

pagi tadi lepas sahur....aku lepak sebentar mentara menunggu waktu subuh....usai sembahyang subuh......kelam kabut aku g tido balik....(takut c adik ni jaga...naya le.....sohih aku xleh sambung tido klu dia jaga)

aku terjaga pukul 8.30am bila dak ali jaga n mintak susu....berpiat2...aku bangun sambil tenyeh mata.....g toilet nak buang apa yg patut......sedar2 buku pili.....air x mandang (kata org perhok)..panik dah aku...botoi susu dak ali x basuh lagik......tingat yg aku penah simpan air sebekas.....(tp air nya dh x berapa bersih)....last2 aku basuh botoi guna air masak.....

puas aku doa agar dak ali x uk uk lepas minum...sbb tu dh jadi amalan harian dia...tunggu punya tunggu...cecah kui 11....situasi masih sama......last2 aku ambik keputusan utk cari hotline PBA.....buat report..ikuti perbualan ringkas dan padat d bwh...

"helo PBA"

"helo..saya nak buat report ganguan bekalan air"

"kat mana tuh"

"erea tlk kumbar"

"oo..yeke"

"puan duduk tingkat berapa"

"3"

"semua org takde bekalan air ke?"

"setau saya la....saya rasa"
sbb aku kol bb sitter aku tadi...dia kata umah dia xde

"rasa ye?...."
soklan dia ragu2...bunyi mcm cuak..loh

"abis..xkan saya nk ketuk tiap2 rumah tanya umah depa ada air ke x kot?"
haa....hambik...ayat aku dh jadi keji skit....sapa suh cari pasal gan aku d saat aku x mandi lagik ni...

"mmmm...xpe la....bagi no acc puan"
tau pun....nasib dia cool down dah...

aku pun bagi...bla bla bla...

"zamani bin...ke?"

"ye..dia owner saya"

"oh..puan menyewa ye
" udah aku kabo owner aku.....compom le aku menyewa....!!

"ye" jwp sepatah...malas nk cari pasal lagik

"boleh bagi no phone puan"

aku pun bagi..bla bla bla

"ok...tima kasih puan"

"ye..tima kasih"


letak tipon...pastu baru tingat..naper aku x tanya agak2 bila air boleh ada....mmmmm....lepas tu...mami (bb sitter anak2 aku) ketuk pintu......

"depa dah mandi ke belum?" uh....lagi mau tanya....

"belum..nak mandi mcm mana..." jwp aku ala2 malas nk layan...

"mai mami bwk depa p mandi kat pili bawah....bagi tuala gan baju...gan baldi...sekali sabun"..perhhh...lega aku.......nasib ada org prihatin mcm ni...hahah....tiba2 rasa nak peluk dan cium mami tanjung tu...heheh...lupa rasa getik kat dia bila dia duk bagi ceramah dan syarahan kesihatan......terus aku bagi apa yg dia minta, tanpa prajudis lagik...heheh...

pstu, aku gerak incik hubby yg baru balik keje mlm...suh hangkut air sebaldi 2...buat saat2 kecemasan yg tidak terduga......dia pun bangun.....angkat 3 round...pastu g beli air mineral 2 botol beso tuh....terus sambung tido.....elok2 pastu...air pun kembali menitik...hahahhaha



OH HATI -----> bila tiba saat mcm ni...baru rasa tingin nak mandi..slalu asyik malas je..wkaka
Aku Tak Suka Menipu..Semua Aku Tulis Kisah Benar Saja

0 comments: