Friday, September 12, 2008

puasa hari ke 12

ya ammmpunnn.....dah hari ke 12 dah.....hampeh aku langsung x perasan...kalau dulu2 masa kecik...mmg aku hitung dan kira hari demi hari tu.....siap tanda kat kelender....paham2 le..gedik nk beraya.....tp, dlm situasi skrg.....aku x parasan pun ssungguhnya dah 10 ari aku puasa (org lain klu posa penuh..kira sbg 12 ye....hahahha)...kalau bkn jumlah ari berpuasa sama dgn tarikh...mmg sukar betoi aku nk kira agaknya...

premis 1 - ari ni ari jumaat
premis 2 - incik hubby keje mlm
kesimpulan - aku berbuka sorang2...hehe

.....sbb bila ari jumaat, along balik PB..dan incik hubby mmg bila keje mlm.....dia akan berbuka kat kilang le kan...sedih ke?.....adoihh....aku ni wpun kkdg sentimental tahap dugong....baca novel pun boleh teresak2 nangis...tp bila tiba situasi mcm ni.....kental jugak aku ni..mula la aku rasa mcm dlm darah aku ni mengalir darah pahlawan melayu dulu2....heheh.....

xde rasa sedih...xde rasa sayu.....sbb menda ni dh jadi rutin....aku dh biasa dan lali..bukan sbb aku dh kawin 6 taun..dan sepanjang tempoh itu..incik hubby mmg berkerja shif....tp, sejak belum kawin pun...aku dh biasa bebuka sndirian...xde apa lah...x perlu senak kan fikiran dengan menda2 mcm ni....kan?...

apa2pun...andai korang berbahagian berbuka puasa dengan family...dan mak dan ayah...gan adik beradik...gan kawan2....boypren dan girlpren.....enjoy!! korang berhak utk merasainya


OH HATI -------> kalau bbuka sorang2 ni...cepat dan tangkas.....bbrapa minit dah sattle..amin...
Aku Tak Suka Menipu..Semua Aku Tulis Kisah Benar Saja

0 comments: