Sunday, July 13, 2008

hujung Minggu

hari ni dgn gigihnya aku berpuasa.......puasa ganti yg ketiga dari 8 hari keseluruhannya....tipis betul iman aku tahun ni.....susahnya rasa nak memulakan penggantian yg sepatutnya aku bayar setelah tidak berpuasa pd bulan puasa yg lepas....rutin semulajadi seorang wanita.....tinggal dan ganti kembali....doa2kan lah esok aku akan terus gigih....biasanya aku kurang gigih berpuasa ganti sewaktu hari bekerja....jgn tanya kenapa.....sbb jwpannya telah aku gambarkan di penerangan di atas....

niat dihati mcm nk kuwar membeli belah.....banyak barang kegunaan harian yg sudah habis bekalan...sementelaah incik hubby bercuti hari ni.....tapi...asyiknya dia tidur setelah balik dr kerja mlm...mcm takde tanda2 nk bangun je...perlukah aku bangunkan dia dr tido...atau biar dia tersedar sendiri?.....nti akan aku fikirkan....

agaknya ke sunshine lah senang utk aku membeli belah ni.....tapi cukupkah kederat aku nk bershoping d kala berpuasa ni?.......uhuhuh...satu lagi persoalan yg aku tinggalkan utk d fikirkan kemudian.....

jom listkan barang apa yg nak d beli........ni perkara biasa yg aku buat sejak zaman remaja...listkan barang yg hendak di beli supaya tidak membeli benda yg tidak sepatutnya

  1. syampu clear
  2. body foam anak2
  3. body foam aku
  4. berus gg adik
  5. syampu anak2
  6. ubat gg anak
  7. susu abang
  8. honey star abg
la....kenapa rasa skit je....ingat mcm banyak menda yg nak d beli......mmmmmmmm.....

Aku Tak Suka Menipu..Semua Aku Tulis Kisah Benar Saja

2 comments:

Hanisda said...

rajinn ko tulis bendda yg nak di beli,kalau aku main taram ajer...
pastu ngaga..tapi lepas barang naik rega,aku dah cut mana yg tak patut di beli..ahakss

INTAN said...

aku start biasa listkan barang sejak sekolah menangah.....tiap kali nk kuwar beli brg...aku listkan bersama budget atau anggaran....sbb tu syukur setakat ni aku jarang overbudget....sbb biasa buat budget awal2 gaji