Monday, July 28, 2008

aku dan sireh

korang rasa pelik ke perempuan berusia 31 tahun amat taksub dan fanatik dgn sireh dan pinang?.....taksud dlm erti kata.....amat suka makan ( ke kunyah istilahnya.....) sireh dan pinang....bukan menggunakan gobek...tp menyunggah sendiri menggunakan gigi....

x sepelik mana kan?......tp...aku mmg amat...amat...dan amat sukakan sireh dan pinang dan telah dibiasakan dgn menda2 sebegini sejak kecil oleh bonda...fitrah sebegini bukan menjadi kesukaan aku semata2....aku ditemani oleh adik beradik aku yg amat fanatik dan menjadi ahli jemaah pemakan sireh bila berkumpul....kak long, abg, abg chik...termasuk uda.....kadang kala disampuk mesra oleh incik hubby....

aku bangga kerana menjadi pengemar sireh....dan kesukaan aku terhadapnya tiada kompromi....

mula2...racik pinang menggunakan kacip.....

kendian....letak atas daun sireh yg terpulang kpd kita saiznya...kalau beso, banyak skit pinangnya..sambil tu taruh kapur...jangan banyak sangat, nanti pedas

lipat2 sireh tu menjadi kecik

dah ready untuk dikunyah...kunyah sampai lumat.....


utk pengetahuan semua model diatas (tangan) adalah bonda....heheheh......





OH HATI -----> keindahan sewaktu memakan sireh ialah sewaktu kita rasa mabuk dan pening...ahaks



Aku Tak Suka Menipu..Semua Aku Tulis Kisah Benar Saja

0 comments: