Sunday, July 6, 2008

Bila Sakit Kepala Melanda


Myspace backgrounds




gambar di atas takde kena mengena dgn apa yg aku rasa dan yg akan aku tulis....dr pagi tadi...kepala aku berdenyut2....tuhan saja yg tahu rasanya.....aku bkn 'pening kepala'...tapi aku 'sakit kepala'...secara tak sengaja pulak..badan tiba2 rasa nak demam kembali...seram sejuk...dgn idung yg critical error sbb mengalami penyumbatan yg kronik...aku terpaksa mengubah cara pernafasan yg normal kepada cara yg tidak berapa normal...iaitu menggunakan mulut....

ilhan prihatin betul.....dia selimutkan aku....dn pastikan tiada 1 inci pun anggota badan aku yg terkeluar dr selimut......sikap prihatin dia ditiru sepenuhnya oleh adik yg turut melakukan perkara yg sama....ilhan sempat menurunkan kata2 nasihat yg pastinya sblm ini diberikan oleh aku takkala dia demam.....

"Mama jgn minum ais aaa...minum air masak.....mama jangan makan pisang...." aku mengangguk saja utk tidak menghampakan sikap prihatin dia tu...sambil menyembunyikan rasa lawak....apa pulak kena mengena pisang dlm hal ni?.....

Incik hubby tampalkan koyok yg dah tidak berfungsi lagi kpd aku....xpe la....janji dia prihatin wpun koyok yg d tampal tu dh ilang kesan ubatnya.....

akhirnya...dgn gigih berusaha dan mencuba...aku berjaya memejamkan mata.....sesekali aku dikejutkan dgn suara tempikan incik hubby diluar.....ada le tuh yg dia x puas ati pd budak berdua tu....

setelah hampir 2 jam melelapkan mata...aku gagahi utk bangun.....mandi......sambil mandi...terpanggil untuk menyental bilik mandi yg agak kotor rupa parasnya....mcm ni lah perempuan.....dlm sakit pun...mcm2 keje rumah yg terpaksa dilakukan.....

sakit masih terasa......tp utk tidak berkelakuan terlalu manja.....aku gagahi utk beraksi spt biasa......kain baju masih ada yg hendak dihanger .....



OhHati --------> jgn la sakit ni berlarutan sampai esok....kalau x...sure vitamin M yg ada dlm badan aku mempengaruhi minda aku utk tidak bekerja.....
Aku Tak Suka Menipu..Semua Aku Tulis Kisah Benar Saja

0 comments: