Monday, July 14, 2008

BeRteMu dan BerPisaH.....

"bertemu dan berpisahan
adat..manusia biasa
hilang dimata...tapi dihati
tidak lupa......."


Lagu perpisahan tu....kerap aku nyanyikan diakhir sesi perkemahan sewaktu giat dlm persatuan KELANASISWA atau nama glamournya PENGAKAP......masing2 tangkap syahdu.....tambah2 kalau sewaktu sesi camping tu, ada bunga2 cinta berkembangan.....ahaks....menjadi lumrah sewaktu camping......ada saja pintu hati diketuk atau pun upacara mengetuk pintu hati berlaku...maklum la....2 3 hari berkemah...mcm2 aktiviti...masak.....jungle tracking....merentas desa.....aktiviti melawan pacat dan lintah......cari kayu api....haa...satu lagi.....berjaga mlm mengikut jadual (ya ampun...aku lupa bahasa pengakapnya...semua ni gara2 urat ingatan aku yg terputus ....)

Upacara diketuk dan mengetuk pintu hati dan aktiviti bunga2 cinta berkembangan juga penah berlaku pada aku sewaktu camping........mengingati situasi itu, membuatkan aku ala2 mengembang dibahagian2 yg x sepatutnya....hahha....bahagianya.....'Survival' aku yg pertama sewaktu 1st level...merentas Teluk Bahang...adalah antara yg terindah......detik bersejarah perkenalan aku dgn LUWI yg tersendiri dan dia berada di kelompok sahabat teristimewa dlm hidup aku hingga kedetik ini...sewaktu survival ini juga.......SOPI tanpa aku sedari telah cuba mengetuk pintu hati aku.......ahaks.....ketukan dia x cukup kuat sehingga aku langsung tidak menyedari....hati aku sedang cuba dicuri....errkkk...atau aku sebenarnya buta tuli dlm menilai cara dan kelakuan dia pd waktu itu?....lupa kan..kerana kisah SOPI akan aku catatkan dihari2 mendatang....

sebenarnya kisah pengakap...LUWI...SOPI.....diketuk pintu hati......mengetuk pintu hati...atau bunga2 cinta berkembangan....bukan lah topik asal perbincangan ini.....

kisah perpisahan pasangan teman tapi mesra terhangat tika ini..iaitu LINDA ONN dan FAHRIN AHMAD benar2 berbekas dihati......secara peribadi....aku suka kalau mereka berdua benar2 mempunyai hubungan cinta walaupun acap kali menafikan...dan, bila secara tiba2...perkabaran yg hubungan ini tidak menjadi, menyebabkan aku rasa kecewa......aku bukan antara peminat fanatik mereka berdua....tapi aku suka hubungan secara sederhana pasangan ini...yang tidak terlalu menonjol dan pandai menjaga tatasusila dikhalayak ramai.....

walau apa pun alasan yg diberi.....pasti mereka dan keluarga mereka tahu perkara sebenar yg terjadi.....siapalah kita utk membuat sebarang spekulasi.....ajal, maut, jodoh pertemuan bukan lah kuasa kita utk menentukan....sesungguhnya, pertemuan dan perpisahan adalah hakikat yg tidak pernah diduga...moga yg akan bertemu....akan berjumpa dgn insan yg terbaik, dan moga yg berpisah akan menerima takdir hidup dgn redha.....sesungguhnya tiap perkara yg berlaku, terkandung hikmah yg tidak diketahui....

Aku Tak Suka Menipu..Semua Aku Tulis Kisah Benar Saja

0 comments: