Tuesday, October 28, 2008

rindu laksa makcik SamROCK

incik hubby kalau dh ke feringgi...sure ajak aku ke kedai makcik laksa kat pantai Samrock tu...ntah tang mana la sedapnya....dia siap ckp..kat penang ni..ada 3 tempat je laksa dia mabeles.....

1) laksa pokok gajus kat lik lau
2) laksa pakcik hamna kat umah sewa masa bujang dulu
3) laksa makcik samrock....

lepas dia ckp...aku wat muka merajuk gedik...laksa aku buat x sedap ke?...terus dia karang ayat memujuk......

"sedap la..mama masak sure sedap..ni org kata yg kedai masak..."...yo la...yola.....puji la makcik laksa samrock tu..huh...telajak perahu bleh d udur...telajak kata...mmg aku merajuk..huhu

so..ptg sabtu....lepas sesi bengkel..dia ajak aku ke pantai samrock utk pekena laksa makcik.....hampir setaun jugak x kesini....malangnya, kedai makcik dah takde.....ada kedai lain...aku berkira2.....anak makcik tu punya kedai kot...apa jadi kat makcik laksa?...jangan2 udah kembali ke rahmatullah....(iskkk.....mintak2 mulut aku x masin wpun suka mkn garam..)....

tp..dh alang2 kesini..pekena jelah laksa apa yg ada......nak wat mcm mana kan?

ni la laksa kat pantai Samrock...aku rasa..laksa aku masak jauh lebih sedap...wakkakakak

view pantai dr arah gerai laksa....time ni..dh hampir maghrib dah ni...



OH HATI ---> mana kan sama laksa buatan sendiri
Aku Tak Suka Menipu..Semua Aku Tulis Kisah Benar Saja

5 comments:

rynas said...

ya allah sedapnya laksa...dah lama tak pekena laksa..ttp aku kena pantang lagi..at least 6 bulan kalau rajin sampai setahun tak leh makan laksa.

Rozita a.k.a Jelitaayu ~ Lakarannya di sini said...

pantang nape rynas..jarang dengar org pantang laksa..

dah nak maghrib pun masih lagi ramai kat pantai tu yea..
dah lama tk mandi laut...kesimpulan nya aku mmg tak tau berenang hheeheh

INTAN said...

T.....aku masak lagi sedap la..wakkakakaka....

kak ita...dia pantang sbb beranak...ehehe...klu x..sure dia pantang tgok....

belum magrib...tp hampir magrib...dlm kui 6.45 gitew...sy lak mmmg x suka mandi laut..ada fobia skit...heheh

Saz said...

Intan..cuba try laksa kat belakang balai polis tanjung tokong..ikut jln lama. Gerai yg tulis norman nasik melayu..ada gerai laksa gak kat situ tapi belah petang ja..best gak..

INTAN said...

kak saz....wahh...org tjg bungah sure tau erea2 sinun no....x penah try lagik..insyaallah klu ada workshop lagi kat feringgi akan terjah ke situ