Tuesday, October 28, 2008

Night market at feringi

Feringgi memang terkenal dengan Night market...biasanya sekitar 6 petang.....sepanjang jln (bermula dari hotel Park Royal) d penuhi dengan gerai2...suasana saling x tumpah mcm pasar mlm biasa...cuma bezanya....tiada makanan.....gerai d penuhi dengan brg2 perhiasan...CD/DVD....baju....xsesori....handbeg berjenama (tp x ori looo)...n mcm2 lagi la...mmg agak panjang....kira2nya kalau berjalan....akan rasa tekanan d betis sbb kelenguhan yg amat....(aku rasa ber kilo2 meter jugak jaraknya).....gerai di buka sehingga lewat pagi.....12 - 1 pagi aku kira....

tp..secara peribadi...aku rasa brg2 yg d jual tidak la semurah mana.....murah lagi kalau ke Lorong Kulit (femes d pulau pinang), malah...aku ada mengalami 1 peristiwa yg hagak kurang ajar dgn salah sorang peniaga..

"kasi kurang skit la antie...mahal sangat la...." masa tu aku nak beli shawl

" x boleh la....tu sudah kurang...u xmau beli xpa....tarak kisah punya...ramai lagi mat salleh mau beli......"

aku rasa hangin 1 badan.....dah la kureng ajo..kureng asam plak tu...tp itu lah hakikatnya d night market...sbb peniaga dia very the demanding dgn local...sbb diorg kalau berurus niaga dgn pelancong (Feringgi mmg terkenal dgn pelancong luar negara)...mmg takde tawar menawar...diorg le ketuk dgn harga yg luar biasa....



OH HATI ----> biasanya jalan2 cuci mata je....
Aku Tak Suka Menipu..Semua Aku Tulis Kisah Benar Saja

0 comments: