Wednesday, October 8, 2008

nak tanya pendapat korang

taun ni...mak kasi duit raya mcm biasa...duit raya ni....tuk semua anak2 dia.....dah menjadi kebiasaan dan tradisi...

taun ni..kami masing2 dpt sorang RM465...banyak skit compare last year.....slalu tiap2 taun..duit raya yg mak bg ni..hanguss mcm tu je..maksudnya...ntah apa yg aku buat....tiba2 udah abis....

taun ni aku nk cari kelainan skit..klu bleh aku nk beli sumething...benda yg nampak d mata dan d ati..baru ada unsur2 santimental...

apa pendapat korang.....menda apa yg patut aku beli......antara yg berlegar2 dlm pikiran aku...

1) kemera digital......tp aku mmg dah ada.....cuma sbb aku beli 3 taun lepas..dia outdated skit aaa

2) kemera SLR...dah lama aku idam..nak beli yg sesuai tuk begineer mcm aku ni...

3) baju2 tuk g keje...leh terjah jat Rias idaman...

4) nk tukar HP...aku lupa model menda..tp ada HP sony ericson baru....jenis flip gak....kamera dia 5-6pixcel....

mmg rm465 tu x ckup nak beli menda2 yg majoritinya budget melebihi 1K....tp nti aku top up le balik...

kalau boleh..aku nak mintak pendapat korang...leh x sumbangkan idea tuk aku sblm duit tu tiba2 lebur cam gitu je...aku hargai sangat2 bantuan dan buah fikiran korang

ni sampul yg aku sponser tuk mak...heheh

ni le duitnya.....sesen pun aku x guna lagik wat masa ni


OH HATI ---> dlm dilema
Aku Tak Suka Menipu..Semua Aku Tulis Kisah Benar Saja

8 comments:

rynas said...

Wahhh bestnya dpt duit raya..banyak ler tuh 400 lebih. Kalau aku jd ko ler kan disebabkan sumer mmg ko dah ada kecuali SLR tuh...ttp aku rasa kalau ko beli SLR tuh pun kejap jer kot xcited nak pakai. nanti kembali ke digital atau akhirnya ko guna hp gak..naper tak beli brg2 umah yg ko belum ada cthnya ..cam lampu untuk ruang tamu ker??? brg hiasan umah ker..tambah perabot ker...atau apa2 jer yang ko nak untuk mencantikan umah...tu pun kalau ko suka menghias umah kalau tak abaikan jerlah pendapat aku nie hehhehehe

INTAN said...

T...aku mmg suka ambik gambo....dan aku suka tgok gambo yg cantik..mcm MILIN tu...aku admire dia...

brg2 rumah aku x kose nk beli selagi aku duduk umah sewa....idak le aku...umah aku sempit T...klu aku beli perabot lagik....xde ruang le aku nk bgerak anak beranak..klu adik badik dtg..pakai tido koridor rumah la....

aku suka mhias..sbb tu bilik opis aku..aku hias cantik2....cuma keinginan melawakan rumah aku hold dulu....sampai aku beli rumah sndiri..insyaallah..x lama lagik...

Rozita a.k.a Jelitaayu ~ Lakarannya di sini said...

kalo kak ita, pilih yang no 3 tu..
kak ita mmg suka bab tukor hp nih..
tapi rasanya tak kan cukup rm460 tu..nampak gayanya ko kena tambah lg dengan duit sendiri..

OH INTAN..kena korek duit di bank ler, buat tambahan :)

umieadam said...

buat ler open house
hehehe

kak intan saya pilih no.3

kiranajoe said...

cuba simpan laa...kot2 duit tuh beranak.tapi paling tidak, kalau tgn tu gatal sangat nak membeli...tukar jela hp. SLR kombo digital and manual pun ok gak..mmg gempak aaa..aduh, nak komen org tapi alih2 aku yg konfius!! hehehe

ennieva fauzi said...

wei malam ni aku nak rompak umah ko..bawak geng ali baba hehehe...

toksah membazir tan, adalah lebih afdal belanja kengkawan kan? kan? kan?

INTAN said...

heheh...apa la sgt 4 ratus tu sampai ko nk dtg rompak umah aku dr KL ke penang ni...hahaha....

lanjer kkwn?....tp kkwn belah penang je le..ko still xleh masuk list sbb jauh nun d sana...hehehe

Anonymous said...

kak ben, jgn berniat jahat...tak baik...pi smyang pi...sucikan dosa!hehhehehhe