Wednesday, August 6, 2008

seorang kawan bernama ANA


Assalamualaikum…
Hai.. sihat ker ?..
Sowrylah ganggu kau walaupun aku tahu kau sibuk sangat..
Yalah..
Sibuk sangat sampai lupa nak wish besday kat aku kan ?..
Tak pa.. tak pa.. aku faham..
Cuma..
Aku ada cerita sedih masa besday aku..
25hb..
Memang aku amik cuti masa hari tu..
Tapi bukan special untuk besday aku..
Tapi aku nak hantar mak aku pergi check-up..
Mlm tu mmg mak aku dah tak bleh tidur..
Kaki dia bengkak sangat..
Sbnrnya..
Bukan mlm tu aje..
Tapi dah 2-3 mlm..
Bila ingatkan tarikh appointment dgn doctor 25hb..
Aku cuba tunggu dulu..
Walaupun aku kesian tgk mak aku..
Sbnrnya..
Rancangan aku utk hari itu..
Aku nak hantar mak aku ker hospital..
Than..
Aku nak beli barang untuk buat mkn2 kat rumah..
Yalah..
Saje nak jamu beberadik aku..
Aku ingat nak masak mee Jawa.. beli satey.. and kek..
Rasanya cukuplah sbb kan dah akhir bln..
Tapi..
Pagi aku hantar mak aku..
Rupanya banyak proses yang mak aku kena buat utk hari itu..
Check air kencing.. check darah.. check jantung..
Masak jugalah aku menunggu..
Biasalah..
Hospital gomen..
Lagi2 kajang..
Semua system masih manual..
So…
Faham2 jer lah..
Smp dkt pukul 12.. bayangkan dah 4 jam aku kat hospital..
Mak aku dari satu bilik ker satu bilik dia masuk..
Mmg dah pucat habis..
Than.. doctor panggil aku..
Masa tu.. mak aku kat dalam bilik check jantung..
Doctor bagitau..
Mak aku ada masalah jantung..
Kegagalan jantung..
Jantung tak berfungsi dengan baik..
Air dalam badan tak dapat diproses..
Than.. dah masuk paru-paru..
And dah berkumpul kat kaki..
YA.. ALLAH..
Lembik rasanya badan aku masa tu..
Masa tu.. mmg aku sorg2 hantar mak aku..
Aku cuba kuat biar mak aku yakin.. dia tak akan apa-apa..
Doctor suruh masuk wad..
Mak aku.. biasalah…
Dengar jer masuk hospital..
Dia dah menangis dulu..
Tak nak duduk hospital..
Puas juga aku pujuk..
Akhirnya..
Mak aku masuk WAD..
Kau bayangkan dari pukul 8 aku kat hospital..
Sampai pukul 3 baru aku kuar..
Itupun aku tunggu mak aku tidur..
Sbb mak aku mmg takut betul kalau aku tinggalkan dia..
Hemm…
Sampai kat rumah aku plak yang rasa lembik..
Punah semua rancangan aku untuk sambut besday aku..
Tambahan pula Hubby aku pun tak ada..
Dia terpaksa kerja luar pulak..
Aku Cuma dapat minum seteguk air sebelum aku kemas barang utk pergi hospital balik..
Selamat hari Lahir…
Rasanya aku hanya mampu ucapkan dalam hati..
Walaupun macam tu..
Aku tetap dapat beli HP baru..
Hadiah untuk hari jadi aku..
Untuk diri aku..
Kesian nyer aku…
OH HATI --------> email dr ANA

Aku Tak Suka Menipu..Semua Aku Tulis Kisah Benar Saja

0 comments: