Friday, August 15, 2008

hepi besday SAYANG

14/ogos/2008 (khamis)

hari ni genap 5 tahun usia ilhan...alalalla......cepatnya masa berlalu....dari detik kelahirannya....hingga 44 hari selepas itu, ilhan adalah anak yg langsung tiada kerenah...malah, aku sbg ibu yg pertama keli bergelar MAMA...langsung tak merasai kesusahan dan kepayahan spt cerita yg slalu aku dgar sblm ini (tentang bb yg sering meragam d tgh mlm..menangis...merengek....kembung perut dsbnya) syukur alhamdulillah....

MUHAMMAD YUSOF ILHAN adalah permata pertama aku dan incik hubby...nama YUSOF aku ambil sebagai nama untuk memperingati arwah abah....pada aku...nama itu cukup indah....selain dari ia adalah nama nabi yang paling kacak....sementara ILHAN di ambil bersempena dengan nama pemain bola sepak Turki...yg pada kaca mata aku...cukup segak..(dia main bola idak le hebat mana)....ILHAN juga membawa maksud "yang bijaksana"...doa dan harapan aku pada ketika itu, agar dia menjadi bukan sahaja anak yg kacak...tapi juga bijaksana....

sehingga d ketika dia berusia 5 tahun...ilhan bukan lah anak yg suka meragam...(ragam budak2 biasa saja) dia agak mendengar kata.....rajin membantu aku dlm urusan rumahtangga...boleh diharap utk menjaga dikala aku kesakitan....membantu adik d kala memerlukan bantuan...dia juga agak fast leaner dia x sukar utk di bentuk....

"abang.....

mama benar2 harap abang jadi anak yg berguna....abang anak mama dan abah yg abg sendiri tahu....amat kami sayangi....jangan anggap mama kurang sayangkan abang hanya kerana abang ada adik.....kasih mama pada abang x pernah kurang....jadi anak yg mendengar kata....anak yg soleh.....berguna bukan saja pada mama dan abah....tapi menjadi hamba yg soleh.....mama sayang abang...."



OH HATI -----> begitu cepat masa berlalu....5 tahun yg indah
Aku Tak Suka Menipu..Semua Aku Tulis Kisah Benar Saja

0 comments: