Tuesday, August 26, 2008

angin KUS KUS datang lagik

ni semua kejadian last week...d kala aku berada d alam kemurungan utk meng'update blog....hehhehe......kejadian yg pd aku agak mengagumkan.....tiba2 aku d serang angin kus2...kerajinan melanda......dan hasilnya.....taraaaaaaaaaaaaaaaaa....




di atas ni adalah puding roti marble yg pd telahan aku...sedap dan menyelerakan......klu x caya...korang try la...follow resepi berikut :

PUDING ROTI MARBLE

Bahan A
10 gm serbuk agar-agar cap bintang
1 Liter air
1 cawan gula

Bahan B
7 keping roti [buangkan kulit dan koyakkan kecil]
1 tin susu cair
1 cawan air buah koktel atau peach
1 s/k esen vanilla
1 biji telur ayam

Bahan C
3 s/b tepung kastad + 5 s/b air
2 s/b serbuk koko + 4 s/b air

Cara
1. Masukkan bahan A dalam periuk dan masakkan shingga mendideh.
2. Blend halus Bahan B.
3. Bancuhkan tepung kastad dan air dan masukkan dalam Bahan B
4. Masukkan Bahan B dalam periuk Bahan A dan masakkan sehingga mendideh [nampak blup..blup gitu].
5. Tutup api dan bahagikan adunan pada 2 bahagian.
6. Bancuhkan serbuk kok dan air dan masukkan dalam salah satu bahagian.
7. Masakkan semula bahagian yg dicampurkan dengan serbuk kok sehingga masak [berbunyi dan nampak blup..blup gitu]. Tutup api.
8. Sediakan loyang dan tuangkan adunan plain dan kok berselang seli mengikut beberapa lapisan yg disukai. Sejukkan.
9. Hidangkan puding dan hiaskan dengan hirisan peach atau fruit koktel dan lebihan air dalam tin.



OH HATI -----> sebekas utk kak mery, sebekas utk aida dan hani (tp hani xde ari tu..rugi le ko hani soraya....so dpt kat aida la)...sebekas utk staf aku...
Aku Tak Suka Menipu..Semua Aku Tulis Kisah Benar Saja

0 comments: