Friday, August 15, 2008

Perlis indera kayangan....

ahad, 10 Ogos 2008.....agak pagi.....hampir tengahari.....keberangkatan pulang ke perlis...hehehe......agak lama rasanya aku sekeluarga tidak pulang ke perlis...hampir 3 bulan...jangan di tanya kenapa......(kalau korang tanya jugak...jawapanya sbb aku dan incik hubby mempunyai jadual kerja yg tidak sama....agak sukar mencari waktu dan kesempatan utk bercuti).....
incik hubby baru balik dr kerja mlm sebenarnya.....dgn berbekal kan keazaman yg kuat utk pulang ke kampung halamannya......dia besungguh2 nak drive....tapi bila lepas dr jambatan.....sampai ke tol sungai 2...keyakinan aku pada cara pemanduannya makin menurun.....aku tgok mata dia dh merah...saling x tumpah mcm pembela hantu raya (aku x sure sejauh mana benar kenyataan ini)...jadi...sebagai isteri solehan (ptuihhhh...) aku offer diri utk drive......jangan x caya.....x sampai 2 jam.....kami dah sampai ke kampung Balik Guar, Mata Ayer.....perlis.....hebat juga aku rupanya.....chaiyok!!!!


masih d atas jambatan PP....aku pasang mata....x confident gan incik hubby......aku rasa mcm dia memandu sambil memejam mata

turn aku...memandung dgn penuh berhemah d lebuh raya...menuju ke utara...

sebenarnya..aku tidak le seberhemah mana.....sempat sambil memandu....aku snap gambo signboard......keji kan aku?

di hentian Gurun.....berhenti kejap beli air...incik hubby membongkang dlm kereta tanpa menyedari apa yg berlaku


Petang tu.....sempat kami kuwar g Kangar.....langgang je pekan ni d ari Ahad....dah mcm pekan koboi rasanya...majoriti kedai tutup.....pusing2 kesana kemari...sblm kami ke Psr mlm......kalau x salah aku....psr mlm ni...d daerah Beseri...(nanti aku sahkan dgn incik hubby)....siok jugak pasar malam ni......mcm2 menda ada....pd ketika ini...mula lah nafsu makan aku membuak2...semua menda nampak sedap dan menarik........antara yg paling menarik perhatian aku.....apam lenggang ni.....ni kegemaran bonda aku ni....

tp...rupa apom lenggang ni lain skit dr yg biasa aku tgok dan makan...

pastu...ayah tipon suh beli doyan....50 bijik katanya...nak wat kenduri kat umah.....aku usha je dema pilih...doyan siam agaknya ye...







OH HATI ----------> x kisah kampung siapa...yg penting...dpt balik kg.....






Aku Tak Suka Menipu..Semua Aku Tulis Kisah Benar Saja

0 comments: