Tuesday, August 26, 2008

langkawi..here i come...


Planing bercuti ke Pulau Langkawi telah d atur oleh staf2 aku sejak sebulan lepas....semenjak 3 tahun aku berkeja d *S* ni.....dan 2 tahun d jabatan *R....aku x penah joint apa2 xtvt yg d anjurkan oleh pejabat......x minat?....boleh jadik....x kuasa?.....mungkin juga......malas?...betoi...betoi....semua menda2 tu la yg bercampur menjadi 1...sampai aku x kuasa dan bersosial...ada yg melevelkan aku 'anti sosial'.....lantak le kan..bukan aku ada luak apa2 pun dgn gelaran tuh.....malah, aku rasa selesa....

tp.....planing ke langkawi akhirnya menjadi realiti pada sabtu lepas (23/8).....pertama kali dlm sejarah hidup aku (sejak ber'laki dan ber'anak) aku g jenjalan tanpa mereka..kekoknya...rasa jangal pulak....

21 keseluruhannya ahli rombongan kami......berkumpul d JT utk trip feri direct dr penang ke langkawi pada pukul 8.15.....mujur perjlnan pergi selama hampir 3 jam itu berjaya aku lalui dgn berbekal sebijik ubat tahan muntah yg d bekalkan oleh staf aku.....

kami sampai ke langkawi sekitar pukul 12 tgh hari.......dgn 2 bijik van berkapasiti 12 dan 7 penumpang, pertamanya kami menjamu selera d pekan kuah.....lega wehh...dr pagi aku x mkn apa dlm usaha murni aku utk memastikan perut aku tidak bergelora d dlm feri....sedap gak lauk kat kedai tuh...lauk pauk dia punya banyak...lokasi...sekitar Hotel Bayview.....

lepas tu..g check in kat Century Suria Apartment...mandi n sembanyang zohor...terus mulakan langkah.....ke Gunung Mat Cincang....mak aihhh...ramainya umat manusia...berdenyut2....jenuh kami beratur berbelit2 barisannya......setelah penat berdiri...sampai le turn kami....hahhahaha........gayat wehh...nyilu rasa paru2 aku....rasa nk muntah ijau pink semua ada........tp, kena pandai cover dan berlagak macho....hahhaa....poyos poyos....

sepanjang berada d atas tu...aku rasa kagum dan teruja.....bukan saja pd kecanggihan teknologi pembuatan dan pembinaan cable car tu sndiri (aku duk terfikir mcm mana besi2 besar tu d angkat naik ke atas bukit yg tinggi tuh)......tp juga rasa kagum aku pd keindahan ciptaan kurniaan tuhan yg maha esa.....cantiknya.....dengan bukit....air terjun dan laut yg aku nampak dari atas....perhhh....lawa betoi...aku betoi2 tertawan....

lepas tu...g THE ZONE kat Under water world...beli kasut mickey mouse kat abg n adik...heheh....(time ni..rindu betoi gan diorg)

lepas tu..terus g Kuah.....usha2 barang.......jumpa kak mery gan aida yg baru g pasar mlm.....hehehhe....jumpa gan gan diorg...ingat xde jodoh dah....

lepas tu kami g dinner kat kedai tom yam...sedapnya nasik goreng kampung.....tom yam dia...kaiyan ikan masin...sedap2 belaka....

balik aprtment...aku terus tido....ngantuk gilerrr...x leh tahan....aku dah x sedar diri dan ilang ingatan time tu....zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

esok..pas bekfes.....g Kuah balik....g Idaman Suri.....n pusing2 Kuah...beli apa tah...abis tinggi rm50 je..wkakakakka

ptg......trip balik ke penang feri kul 5.15 ptg......perhhh..penin giler...ombak lak bergelora...hampir2 je aku tertewas...time tu dah prepare plastik beg kat depan...kot2 tersembur muntah...aku jugak yg malu...

kul 8.30 mlm...kami slamat sampai kat Penang...ahaks...

sekian laporan aku.....



OH HATI ----------> duit abis rm400....ntah pemenda aku beli?
Aku Tak Suka Menipu..Semua Aku Tulis Kisah Benar Saja

0 comments: