Thursday, June 4, 2009

cuti..ahaks

gambo hiasan yg d cilok dr abg G


seingat aku...aku jarang cuti panjang...biasanya ambik cuti sehari... cuti lama pun sbb cuti beranak...hehe .. 60 hari gitew....pastu cuti time raya....seminggu gitew....pastu tarak la....sehari2 je....taun ni pun...baru cuti 4 ari....cuti masih ber balance 32 ari gitew (30 kelayakan cuti taun ni+6 ari carry foward last year)



skrg cuti sekolah...ramai le yg ambik kesempatan utk bcuti panjang....org yg tinggal bkja ni..punya le seksa...keja xleh jalan....penyudahkan...aku ambik keputusan..apa kata...aku pulak bcuti 'agak' panjang d kala cuti sekolah...asyik org lain je kan...aku pun ada anak yg bsekolah.....naper org lain leh cuti n g sana sini bwk anak...tp aku xleh....terlalu obses gan keja kah...sudah2 la tuh bkja kan...



maka, aku hantar permohonan cuti.....jumaat (5/6), isnin (8/6) gan selasa (9/6) ..aku cuba2 nasib je....aku x rasa bos approve cuti aku...tambah2 time kritikal mcm skrg...d kala kami sibuk menyiapkan KPI&KIP masing2....



smlm, khamis....ptg dah pun....dkt2 time balik...aku naik jumpa bos...bincang hal...sblm kuwar...aku bgtau..aku ada submit permohonan cuti....dia sedar x?....huh...spt yg d duga....mmg dia x tau...aku pun gan wajah manja..bgtau tarikh2nya....


"bleh x bos?" aku tanya sambil senyum seindah suria ...

"lamanya.....nti nk meeting psl Xchange student...camne?..."
dia tanya...dh agak...-Ve le ni....

"xpe la...klu x bg.....nk wat camne.."
intonasi aku dh berubah...tp aku still senyum....masih menggoda....

"xpe la.....u cuti la....xpe....i handle meeting..."
sungguh x sangka....berkat aku yg cute dan terus tersenyum ni kah? (gilak perasan)

"eh...betoi ke ni? " lepas kuwar ayat ni..aku rasa nyesal...naper pulak aku tanya camni..kang dia tarik balik keputusan naya je....

"yelah....xpe...u p cuti dulu..." perhhhh....rasa nk sujud syukur d situ jugak...



maka, aku sdg rileks2 d rumah ari ni.....aku rasa bahagia u olls....Rabu depan baru mai keje balik...smlm...aku siapkan semua keje dan pass pd setiap staf utk tindakan susulan....perhhh....bahagia...bahagia!!!!




OH HATI--> nk g tgok wayang...ahaks
Aku Tak Suka Menipu..Semua Aku Tulis Kisah Benar Saja

9 comments:

rynas said...

samalah kita Intan aku pun bercuti gak dari hari ni sampai senin sajork..selamat bercuti nooo

intan.dayana said...

akak...sOnOk nye dpt cuti panjang..bule pegi jalan2..pusing2 mesia neh..

atle ♥ waT¡e said...

slmt becoti..sy jgk yg koje..huhuu

Aida Alias said...

happy holiday... enjoyyy!!

Yunus Badawi said...

Selamat bercuti, selamat bermanja2 dgn keluarga dan selamat berehat.

Mengoci pun cuti jugak ke? huhuhu

@LiYaNNuaR said...

selamat bcotiiii..

ujung tahun niii... kita jumpa lagikkkk... keh keh keh

syareena said...

coti mmg best hehe

sya punye coti lagiks best huhu

en_me said...

sonoknyerr cuti cuti ghitewww.. salammms

sayanghasni @ yus said...

tengah tunggu hubby balik dari Trengganu...
nak cuti panjang jugak...
huhuhuhhuhuuu...